چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 40818
سلامت نیوز: اولین ماه فصل زمستان رو به پایان است ولی همچنان چیزی بیش از 60 روز از این فصل سرد باقی مانده است. فصلی که با انواع بیماری ها مثل سرما خوردگی و آنفولانزا اجین شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، انسان به طور عادی و در طول شبانه روز در مکان های مختلفی مثل منزل، محل کار یا در مهمانی ها حضور دارد. در این نوشته سعی می کنیم تا شما را با راهکارهای برای جلوگیری از  بیمار شدن آشنا کنیم.

در منزل


_ در تحقیقاتی که بین سال 2009 تا 2010 میلادی انجام شده است افراد بزرگ سالی که از میزان ویتامین D بیشتری در خون خود بهره می برند 46 درصد کمتر احتمال سرما خوردگی دارند.

بر اساس تحقیق انجام شده هر فرد بزرگ سال بایستی در طول روز 1500 تا 2000 واحد ویتامین D دریافت کند. یکی از منابع مناسب برای این مسئله شیر غنی شده با ویتامین D است که توصیه می شود در وعده صبحانه مصرف شود.

_ یکی از مسئله های بسیار مهم در امر مقابله با بیماری ها بحث شستشو و ضد عفونی کردن محل زندگی است. اما نبایستی فراموش کرد که این روزها و در محیط های آلوده شهری ویروس ها و نانو ویروس هایی وجود دارند که دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد ضد عفونی کننده هستند.

کارشناسان توصیه می کنند که در این مورد بهتر است تا از مواد سفید کننده استفاده شود. این مواد به علت خاصیت لکه بری بالای خود از خواص قوی ضد میکروب و ویروسی برخوردار است. توصیه متخصصین در این زمینه ضد عفونی کردن سطوح و وسایلی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند ، با ترکیبات سفید کننده است. در ضمن سعی کنید که لباسهای خود را نیز با آب داغ و در صورت امکان با ترکیبات سفید کننده بشویید.

_ استراحت کافی یکی از مهمترین مسائل در زمینه حفظ سلامت، خصوصا در فصول سرد است. بر اساس تحقیات انجام شده افرادی که در طول شبانه روز کمتر از 7 ساعت می خوابند، سه برابر دیگران در معرض خطر سرما خوردگی هستند.

بر همین اساس مشخص شده است که کم خوابی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و قدرت این سیستم با کاهش 30 درصدی مواجه می شود.

در محل کار

_ سعی کنید تا یک بسته قرص حاوی " روی" را همیشه در کشوی میز کار خود داشته باشید. در زمانی که با اولین نشانه های سرما خوردگی مثل عطسه و یا آبریزش بینی مواجه می شوید سعی کنید که از قرص های حاوی ماده "روی" بهره ببرید.

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه "هلسینکی" مصرف مرتب "روی" باعث کاهش 42 درصدی مدت زمان بیماری شما خواهد شد.

در میهمانی

_ بسیاری از ما در زمانی که در یک جمع یا در یک مهمانی با شخصی که عطسه و یا سرفه می کند رو به رو می شویم ، سعی می کنیم که خود را کنار بکشیم.

بر اساس یک تحقیق انجام شده در کشور آلمان برای مبتلا شدن به سرما خوردگی و یا آنفولانزا بایستی حداقل 15 دقیقه با شخص بیمار از فاصله نزدیک در ارتباط باشند یا با او دیده بوسی کنند. پس در این شرایط از دیده بوسی صرف نظر کرده و مکالمه ها را کوتاه کنید.


نکته ای در مورد واکسن ها

_ بسیاری از افراد در طول فصل سرما ترجیح می دهند تا با استفاده از واکسن های ضد آنفولانزا از ابتلاء به این بیماری جلوگیری کنند. این افراد نباید فراموش کنند که اولا این مقاومت در برابر بیماری همیشگی نیست. نکته بعد بحث ایجاد حالت های شبه بیماری است که بعد از تزریق واکسن ایجاد می شود و ممکن است در چند روز اول پس از تزریق ایجاد شود و تا حدودی برای شخص مورد نظر ایجاد ناراحتی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha