چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: 40898
سلامت نیوز: دکتر نعمت اله مختاری گفت: «بسیاری از دردهای گوش به دلیل فک، زبان، غدد بزاقی، دندان و... است و مردم با بی‌اطلاعی و دخالت‌های بی‌جا و یا مواردی مانند وارد کردن دود سیگار در گوش زخم را بد‌تر می‌کنند.»

دکتر نعمت اله مختاری امیرمجدی متخصص گوش، حلق و بینی در گفت‌و‌گو با سینانیوز اظهار کرد: «عفونت‌های گوش و کم شنوایی از شایع‌ترین بیماری‌های گوش هستند.»
وی ادامه داد: «کم شنوایی از نوزادی تا افراد بالغ می‌تواند باشد. اگر کری به دلیل عضو انتقالی مانند مجرای گوش، پرده گوش و... باشد قابل اصلاح بوده و می‌توان درمان کرد. بیمارانی که به دلیل اختلال در بخشی از گوش درونی کم شنوا هستند بسته به شدت و یک طرفه یا دو طرفه بودن باید از سمعک استفاد کنند.»

دکتر مختاری گفت: «دو جامعه متخصصین گوش، حلق و بینی و جامعه شنوایی سنجی در زمینه کم شنوایی همکاری می‌کنند.»

وی درباره استفاده از سمعک در افراد کم شنوا تصریح کرد: «سمعک‌های امروزی دقیق و ظریف هستند و به افراد کم شنوا که عموما ارتباط کمتری با افراد جامعه برقرار می‌کنند کمک می‌کند.»

این استاد با سابقه دانشگاه با بیان اینکه جرم گوش تاثیر چندانی در کم شنوایی ندارد، گفت: «جرم گوش باید توسط پزشک خارج شود. افراد نباید خودسرانه و با وسایل نوک تیز گوش خود را دستکاری کنند.»

دکتر مختاری در زمینه عفونت گوش اظهار کرد: «عفونت گوش با دارو و یا در برخی موارد جراحی درمان می‌شوند.»

وی درباره برخی خوددرمانی‌ها عنوان کرد: «بسیاری از بدآموزی‌ها در گذشته به دلیل نبود پزشک، نبود جاده، نبود خانه بهداشت، نبود وسایل غیرتخصصی و... صورت می‌گرفت که بیشتر آن‌ها مضر است.»

وی افزود: «وارد کردن مواد بی‌تناسب در گوش مانند چکاندن روغن بادام مخاطرات غیرقابل جبرانی به وجود می‌آورد.»

دکتر مختاری با بیان اینکه درد گوش همیشه به دلیل خود گوش نیست، تصریح کرد: «بسیاری از دردهای گوش به دلیل فک، زبان، غدد بزاقی، دندان و... است و مردم با بی‌اطلاعی
با دخالت‌های بی‌جا و یا مواردی مانند وارد کردن دود سیگار در گوش زخم را بد‌تر کردند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha