سلامت نیوز: رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران اظهار داشت: مددکاری اجتماعی می تواند 40 درصد از طلاق ها را کاهش دهد.

سید حسن موسوی چلک در گفت و گو با پانا درخصوص بحث طلاق عاطفی در میان زوج های جوان اظهار داشت: وقتی می گوییم طلاق عاطفی یعنی عواملی باعث می شود که زوجین در شرایطی قرار بگیرند که تنها در زیر یک سقف باشند و احساس تعلق و صمیمیت به یکدیگر نداشته باشند. در این شرایط است که این افراد در اصطلاح از یکدیگر طلاق عاطفی می گیرند در صورتیکه رسماً هنوز زن و شوهر هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد از مهارت های زندگی آگاهی ندارند و از متخصصین مرتبط با این حوزه ها نیز مشورتی نمی گیرند زیرا در ایران مراجعه به مددکاران اجتماعی بسیار کم است و بسیاری از افراد مشکلات اتومبیل خود را بیشتر از مشکلات عاطفی خود حل می کنند.

موسوی چلک با بیان اینکه بسیاری از اختلافات زناشویی ناشی از سوتفاهم و عدم ارتباط کلامی است افزود: به این وسیله کم کم روابط سرد می شود و مشکلات بیشتری به وجود می آید که در این صورت یا فرزندان و یا ترس از دادگاه و قوانین دو نفر را در زیر یک سقف نگه م می دارد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه در ایران مراکز مداخله خانواده به منظور کاهش طلاق بسیار کم است اذعان داشت: در تمامی دنیا و در ایران 40 درصد از کسانیکه دادخواست طلاق داده اند با مشاوره و مددکاری اجتماعی به سازش قطعی رسیده اند. زیرا مشاور یا مددکار اجتماعی مشکلات فراروی زوج ها را برای آنها شرح داده و همین موجب می شود تا افراد تصمیم مناسب تری در خصوص زندگی زناشویی خود داشته باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha