سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عرصه سلامت را عرصه خطیر خدمت خواند و گفت: باید کمربندها را ببندیم و کمتر آه و ناله کنیم.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، مرضیه وحید دستجردی افزود: وضعیت کشور ما بعد از انقلاب 57 تاکنون همیشه خاص بوده است ولی امروز این وضعیت خاص تر است. دچار تحریم‌های بزرگ هستیم و باید کمربندها را ببندیم و کمتر آه و ناله کنیم و از امکانات موجود بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید برای رفع مشکلات تمام امکانات را بسیج کرد، ادامه داد: مردم ایران بهترین مردم دنیا هستند و این را در راهپیمایی 22 بهمن امسال و هر سال نشان داده‌اند، بنابراین باید تا نهایت توان به این مردم خدمت کرد، چرا که کسب رضایت آنان رضایت الهی را در پی دارد.

وحید دستجردی اظهار داشت: امکانات و اعتبارات ما محدود است ولی بدانید تلاش شما در عرصه سلامت در پیشگاه خدا ثبت می شود و چندین برابر آن را دریافت خواهید کرد.

وی خطاب به دانشگاه های علوم پزشکی کشور و معاونان این دانشگاه‌ها گفت: اعتبارات موجود و مصوب به تدریج به دست دانشگاه ها می‌رسد و یکباره نیست، تخصیص اعتبارات 100درصدی نیست و این مورد در خصوص ستاد وزارتخانه نیز هست و اختصاص اعتبارات به ستاد نیز 70 درصدی است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در 47 دانشگاه علوم پزشکی کشور 130 هزار دانشجو وجود دارد، افزود: ما یک وزارتخانه آموزشی هستیم و سال به سال هم بر تعداد دانشجویان ورودی ما افزوده می‌شود که باید برای همه آنها برنامه داشته باشیم.

وحید دستجردی بیان داشت: در طول 5 سال گذشته بهترین برنامه های عمرانی در دانشگاه ها انجام شده است، ضمن اینکه طبق قانون، دانشگاه‌ها زیر نظر قانون خدمات مدیریت کشوری نیستند و می توانند به صورت مستقل در خصوص بسیاری از مشکلات شان خودشان برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha