سلامت نیوز: معاون بهداشت از برنامه ریزی وزارت بهداشت برای كنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر علیرضا مصداقی نیا گفت: بیماری های قلبی و عروقی، تصادفات، سرطان و بیماری های تنفسی به ترتیب بیشترین علل مرگ و میر در كشور را به خود اختصاص داده اند.

دكتر مصداقی از افزایش امید به زندگی در كشور خبر داد و افزود: هرچند شاخص های سلامت مانند شاخص امید به زندگی در كشور افزایش یافته است اما مهاجرت بی برنامه مردم از روستا به شهر و ترویج سبك زندگی شهرنشینی در جامعه، دامنه بروز بیماری های غیرواگیر را گسترش داده است.

وی ادامه داد: عوامل خطر بیماری های غیرواگیر از جمله كم تحركی و استعمال دخانیات در جامعه رو به افزایش است كه منجر به بروز بیماری هایی مانند دیابت یا فشارخون بالا شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: افزایش شاخص های سلامت در جامعه از جمله، افزایش سن امید به زندگی نیز، خود عاملی دیگر برای بروز بیماری های مزمن در جامعه به شمار می رود.

دكتر مصداقی نیا، اجرای طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع را مهمترین برنامه وزارت بهداشت برای كنترل بیماری های غیرواگیر برشمرد و افزود: هم اكنون این برنامه برای 22 میلیون نفر جمعیت روستایی كشور اجرا می شود و این برنامه باید 53 میلیون نفر جمعیت شهری را پوشش دهد.

وی تاكید كرد: وزارت بهداشت برای پیشگیری و كنترل  بیماری های غیرواگیر از جمله  دیابت، برنامه های جامعی تدوین كرده و در حال اجرای آن است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به تدوین نقشه تحول سلامت كشور، خاطرنشان كرد: این نقشه مسیر آینده سلامت در جامعه را نشان خواهد داد.

دكترمصداقی نیا یادآور شد: راه شبكه مراقبت های اولیه بهداشتی با 18 هزار خانه بهداشت روستایی و شش هزار مركز بهداشتی شهری تاثیر بسزایی در كنترل بیماری ها در كشور داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha