یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 44176
سلامت نیوز: شش ماده غذایی را که دشمن آلزایمر هستند، بهتــر بشناسید.
 

*ماهی


مصرف ماهی مانند قزل آلا و ساردین به علت داشتن اسید چرب امگا 3، خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.


*سیب

عامل اصلی ایجاد آلزایمر رادیکال های آزاد اکسید کننده هستند که با افزایش سن بیشتر تولید می شود. در سیب ماده آنتی اکسیدانی به نام کورسیتن وجود دارد که بیشترین مقدار آن در پوست این میوه نهفته است.  سیب قرمز در مقایسه با سیب زرد و سبز آنتی اکسیدانی بیشتری دارد و برای پیشگیری از آلزایمر باید حداقل روزی یک سیب مصرف کنید.

*زردچوبه

زردچوبه در درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر مؤثر است. رنگ زرد، زردچوبه به علت وجود ماده ای به نام کورکومین است و زردچوبه یا رنگ دانه زرد موجود در ادویه کاری پروتئینی به نام بتا آمیلیوئیو را در مغز تجزیه،  و از رسوب این پروتئین جلوگیری می کند. این پروتئین موجب تخریب بافت مغزی می شود و تحقیقات نشان داده است زردچوبه بیش از هر داروی دیگری در پیشگیری از تشکیل توده پروتئین مؤثر است.

*گـــردو


گردو را به نام غذای مغزی می شناسند و این فقط به علت شباهت آن به مغز نیست بلکه به علت وجود امگا 3 فراوان  آن است. آنتی اکسیدان گردو بین آجیل ها از همه بیشتر است که موجب پیشگیری از آلزایمر می شود.

*بــادام


بــادام هم سرشار از آنتی اکسیدان است و در پوستش نیز ویتامین E وجود دارد که این ویتامین یکی از انواع آنتی اکسیدان هاست که موجب پیشگیری از آلزایمر می شود.

*روغن زیتون


روغن زیتون در فراموشی و آلزایمر در افراد جلوگیری می کند ولی مکانیسم عمل آن ناشناخته است و اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در روغن زیتون می تواند باعث حفظ ساختار غشای سلول های مغزی شوند.

منبع: شبکه خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha