نوشیدن یک نوشابه غیرالکلی در روز، می‌تواند به طور قابل توجهی، احتمال حملات قلبی را افزایش دهد.

سلامت نیوز: در این تحقیق، که در سال آینده منتشر خواهد شد، آمارهای پزشکی با ناهنجاری‌های مادرزادی ثبت شده، تطبیق داده خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز، نوشیدن یک نوشابه غیرالکلی در روز، می‌تواند به طور قابل توجهی، احتمال حملات قلبی را افزایش دهد.

مطالعه بیش از 40 هزار مرد، نشان داد که مصرف روزانه نوشیدنی‌هائی که با شکر شیرین شده است، احتمال حمله قلبی کشنده را تا 20 درصد افزایش می‌دهد.

محققان معتقدند که بدن، شیرینی‌های ناشی از نوشابه‌ها را با تبدیل آن به چربی، جبران می‌کند و مقداری از این شیرینی برای قلب مضر می‌باشد.

آزمایش های گرفته شده از نمونه‌‌های خون، نشان داد افرادی که نوشابه مصرف می‌کنند، سطح بالاتری از چربی خطرناک خون دارند و احتمال بیماری قلبی در آنها بیشتر می‌باشد.

محققان همچنین دریافتند نوشیدنی شیرین که برای فرد مضر است، شامل شربت میوه‌ها نیز می‌شود که برای ساخت آن، شکر به آن اضافه می‌شود و با مصرف آن، خطر افزایش پیدا می‌کند.

محققان معتقدند زمانی که سایر عوامل همچون سیگار کشیدن، اضافه وزن، الکل و ورزش نکردن نیز وجود داشته باشد، این رابطه قوی‌تر می‌شود.

بر اساس گزارش میل آنلاین، محققان در این تحقیق دریافتند افرادی که روزانه 350 میلیگرم نوشیدنی شیرین ( از جمله نوشابه) می‌نوشند، در مقایسه با افرادی که اصلا نوشابه غیرالکلی مصرف نمی‌کنند، 20 درصد خطر حمله قلبی در آنها بیشتر می‌باشد.

مطالعات قبلی، رابطه میان نوشابه‌های غیرالکلی و چاقی و دیابت را نشان داده بود.

البته نتایج این تحقیق توسط سازمان نوشابه‌های غیرالکلی، رد شده است. سخنگوی این سازمان معتقد است نه این تحقیق و نه تحقیقات دیگر، هیچکدام نتوانسته‌اند رابطه میان نوشیدنی‌های غیرالکلی و مشکلات قلبی را اثبات نمایند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha