سلامت نیوز : رعایت ضوابط و مقررات ایمنی و بهداشت در سفر ضرورت بیشتری دارد و با حساسیت مضاعف باید مورد توجه مسافران قرار بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، كارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: مواد غذایی در سفر از اهمیت خاصی برخوردار است و مواد غذایی مورد نیاز باید از فروشگاههای معتبر تهیه و قبل از خرید مواد غذایی بسته بندی شده از درج شماره پروانه ساخت، پروانه بهره برداری، تاریخ تولید و انقضا مصرف اطمینان حاصل شود و به هیچ عنوان از دوره گردان مواد غذایی خریداری نشود.

مهندس حسین عیدی با اشاره به رعایت بهداشت فردی در سفر یادآور شد: همواره در سفر اهمیت به بهداشت فردی در اولویت قرار بگیرد و با شست و شوی دست ها با آب و مایع ضد عفونی كننده در سفر قبل از میل غذا و پس از اجابت مزاج در پیشگیری بسیاری از بیماریها موثر است.

وی خاطر نشان كرد: ظروف و وسایل پخت و پز را باید همواره تمیز و پاكیزه نگهداری كرد و در طول مسافرت ظرف ها را داخل كیسه های نایلون تمیز نگهداری كنید تا درمدت سفرآلوده نشوند.

مهندس عیدی استفاده از وسایل شخصی در طول سفر را توصیه كرد و افزود: هنگام مسافرت با وسایل عمومی همچون اتوبوس و قطار از ظروف یكبار مصرف لیوان و قاشق یا وسایل شخصی استفاده كنید.

كارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان سالمسازی سبزیجات، قبل از مصرف، در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای عفونی و انگلی روده ای را موثر دانست و ادامه داد: سالمسازی سبزیجات شامل چهار مرحله پاكسازی، انگل زدایی، گندزدایی و شتشو می باشد كه باید رعایت شود.

وی تاكید كرد: رعایت ضوابط و مقررات ایمنی و بهداشت در سفر ضرورت بیشتری دارد و با حساسیت مضاعف باید مورد توجه جدی مسافران قراربگیرد با رعایت بهداشت فردی دچار بیماریهای سفر نخواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha