چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 45071
سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که در چند سال اخیر اقدامات خوبی برای حمایت از سالمندان انجام نشده است، گفت: اجرای طرح پوشش بیمه‌ای به طور حتم دغدغه‌های این قشر از جامعه را کاهش می‌دهد.

عبدالعزیزجمشیدزهی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت و روز جهانی بهداشت در روز ( جمعه ۱۸ فروردین‌ماه)، افزود: اهمیت موضوع روز جهانی بهداشت در این است که برای دستیابی به اهداف توسعه و رشد باید توجه جدی‌تری به مقوله انسان سالم شود.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اهمیت موضوع بهداشت به حدی است که تمامی کشورها بر این امر واقفند که برای رسیدن به رشد و شکوفایی باید به موضوع درمان و بهداشت توجه جدی کنند.

این نماینده مجلس هشتم، سازمان جهانی بهداشت(who)هرسال در روز جهانی بهداشت به موضوع و شعار خاص می‌پردازد، گفت: این سازمان امسال را به نام «سلامت و سالمندان» تعیین کرده است، از این‌رو مسئولان باید توجه بیشتری به گروه سالمندان جامعه داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، ادامه داد: موضوع‌هایی که تاکنون از سوی سازمان جهانی بهداشت مورد توجه قرار داده است مبارزه با داروهای ضد میکروبی، مالاریا، طاعون، ایدز و آنفلوانزا است.

جمشیدزهی وضعیت حوزه سلامت در کشور را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: در چند سال اخیر اقدامات خوبی برای حمایت از سالمندان انجام نشده است.

وی به موضوع کمبود اعتبار در بخش سلامت کشور اشاره کرد و یادآور شد: دولت باید برای توسعه زیرساخت‌های این بخش اعتبارات لازم را اختصاص دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، خواستار حمایت از سالمندان از سوی سازمان‌های بیمه‌گر شد و گفت: اجرای طرح پوشش بیمه‌ای به طور حتم دغدغه‌های این قشر از جامعه را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha