پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 59068
سلامت نیوز : دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز ملل متحد24 اکتبر 2012 برابر با 3 آبان 1391خواستارتصمیم مشترک برای ساختن دنیایی بهتر برای همه شد.

به گزارش سلامت نیوز ؛ متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

ما در دوره آشوب مفرط، گذار و دگرگونی زندگی می کنیم. نا امنی، بی عدالتی و نابردباری در حال گسترش است. نهادهای جهانی و ملی  به آزمون گذاشته شده اند. سازمان ملل متحد با وجود خطرات بسیار، ضروری است صلح، توسعه، حقوق بشر، حکومت قانون، توانمندی زنان و جوانان جهان را در بین گستره فعالیت هایش به پیش ببرد.

پیشرفت های مهمی در بسیاری از جبهه ها رخ داده است. فقر مطلق از سال 2000 به نصف کاهش یافته است. گذار به دموکراسی در بسیاری کشورها در حال وقوع است. نشانه های امید بخشی از توسعه اقتصادی در سراسر جهان در حال توسعه وجود دارد.

اینک زمان آن است که بلند همتی های مشترکمان را ارتقاء دهیم. با مهلت مقرر برای آرمان های توسعه هزاره در 2015 که به سرعت فرا می رسد، باید تلاش هایمان در مسیر دستیابی به تمامی این هدف های نجات دهنده زندگی را تشدید نمائیم. باید دستور کار توسعه ای جسورانه و عملی برای پس از 2015 تدارک ببینیم. و باید به مبارزه با نابردباری، نجات مردمی که در نبردها گرفتار هستند و ایجاد صلح پابرجا کماکان ادامه دهیم.

سازمان ملل متحد صرفا محلی برای ملاقات دیپلمات ها نیست. ملل متحد پاسدار صلح از راه خلع سلاح جنگجویان است، مدد رسان بهداشت و سلامت است که دارو پخش می کند، گروه امدادگر است که به پناهندگان کمک می کند، متخصص حقوق بشر است که به ارائه عدالت کمک می کند.

ما در اجرای این ماموریت جهانی  به دوستان و حامیان بیشمارمان متکی هستیم. سازمان های غیردولتی، دانشمندان، فرهیختگان، بشردوستان، رهبران دینی، مدیران بخش تجاری و شهروندان علاقه مند، در موفقیت ما دخیل هستند. هیچ رهبر، کشور یا نهادی به تنهایی     نمی تواند همه کار را به انجام رساند. ولی هر یک از ما، به شیوه خودمان، می توانیم گامی برداریم.در این روز ملل متحد، اجازه دهید بر تعهد فردی و تصمیم مشترکمان مبنی بر زنده نگاه داشتن ایده آل های منشور ملل متحد و ساختن دنیایی بهتر برای همه تاکید نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha