سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 82145

وقتی مردی به همسرش هدیه می دهد بیشتر به نیاز های خودش فکر می کند نه این که همسرش به چه وسیله ای نیاز دارد.

۷ اشتباه مردانه در زندگی زناشویی
سلامت نیوز : همه مردان این اشتباهات رامرتکب نمی شوند و تنها بسیاری(!)از آن ها این رفتارهای اشتباه را ناخواسته در زندگی مشترک تکرار می کنند، این را گفتیم که به تیریز قبای محترم همه آقایان برنخورد!

اشتباه یک : به حرف های زنم گوش نمی کنم!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ بیشترین شکایت خانم ها این است که همسرشان به حرف آن ها گوش نمی دهد. متاسفانه برخی از مردها قدرت یک گفت وگوی ساده و عاشقانه را دست کم می گیرند.خانم ها طی گفت وگو دوپامین یا همان هورمون لذت در بدنشان بالا می رود و در نتیجه طی این گفت وگو ارتباط قوی تر می شود اما برای بیشتر مردها گفت وگو این قدر اهمیت ندارد.

آقایان متوجه نمی شوند که خانم ها حرف می زنند تنها برای این که احساس کنند به طرف مقابل وصل هستند، ولی بسیاری از مردها فکر می کنند که همسرشان حرف می زند که خواسته اش را مطرح کند.از طرف دیگر مردها به طور غریزی می خواهند مشکلات همسرشان را حل کنند، حتی اگر خانم از او کمک نخواسته باشد.

راه حل :

یک عبارت است که می تواند برای خانم ها معجزه کند: «برای من از خودت بیشتر بگو» و اگر شما می خواهید واقعا او را خوشحال کنید، بگویید: « من به حرف هایت علاقه مندم »

اشتباه دوم : دست به سیاه و سفید نمی زنم!

خانم های شاغل بیشتر اوقات روزشان را در محل کار سپری می کنند و بعد هم باید مشغول غذا پختن و رسیدگی به سایر امور خانه و فرزندان شوند، آیا به نظر شما این توقع زیادی است که زنی انتظار داشته باشد بدون این که از همسرش بخواهد، ظرف ها را بشوید؟ قبول کنید که این فراتر از توانایی یک زن معمولی است، مردی که قدرت «جارو کردن» در استحکام یک رابطه را متوجه نشود به احتمال زیاد با همسرش مشکل خواهد داشت، مردها باید بدانند که کمک در انجام امور خانه در روحیه همسرشان به شدت تاثیر مثبت می گذارد.

راه حل:

بیشتر اوقات خانم ها هنگام انجام کار منزل آرام و قرار ندارند، اگر همسر شما نیز چنین است هر چه سریع تر به کمکش بشتابید و از او بپرسید « آیا کاری هست که بتوانم برایت انجام دهم؟ »

اشتباه سوم : همه نیازها و علایق همسرم را می دانم!

آیا تا به حال دیده اید که بعضی از مردها وقتی می خواهند همسرشان را خوشحال کنند به او یک وسیله از لوازم خانگی را هدیه می دهند! در واقع وقتی مردی به همسرش هدیه می دهد بیشتر به نیازهای خودش فکر می کند نه این که همسرش به چه وسیله ای نیاز دارد.البته این فقط یک ویژگی مردانه نیست، همه مردم به طور طبیعی فکر می کنند دیگران نیز خواسته هایی شبیه خودشان دارند، چون همه فکر می کنند دیگران هم شبیه آن ها هستند.

راه حل :

مردها باید درباره نیازهای همسرشان بیشتر بدانند، این که چطور باید از او حمایت کنند و این که او دوست دارد همسرش چه رفتاری داشته باشد؟ به دست آوردن این اطلاعات خیلی سخت نیست تنها کافی است از همسرتان سؤال کنید. به خانم تان اجازه دهید که به راحتی با شما ارتباط برقرار کند و توقعاتش را بگوید.

اشتباه چهارم : سکوت همسرم علامت رضایت اوست!

مردها وقتی همسرشان یک روز با آن ها صحبت نمی کند به این فکر نمی کنند که شاید روحیه او آسیب دیده است و نمی تواند صحبت کند.مرد باید بداند طولانی شدن سکوت زن می تواند عواقب بدی به دنبال داشته باشد. مردها فکر می کنند سکوت خوب است و حال زن را خوب می کند اما برای زن این سکوت، آرامش پیش از توفان است.

راه حل :

وقتی یک زن ساکت است، باید مرد از او علت سکوتش را بپرسد، مردها باید همیشه احساسات همسرشان را بررسی کنند. باید بدانید که عبارت معجزه آسا در این مواقع این است « عزیزم در ذهنت چه می گذرد؟ » در این مواقع باید مرد بیش از همیشه خود را دلسوز نشان دهد چون در این صورت زن احساس امنیت می کند و راحت تر احساسات واقعی اش را مطرح می کند.

اشتباه پنجم : نباید دلایل تصمیم هایم را به زنم بگویم!

یک شکایت رایج زن ها از شوهرانشان این است که:« چرا آن چیزی را که فکرت را مشغول کرده، به من نمی گویی» واقعیت این است که برخی مردها، ناگفته ها را برای خودشان نگه می دارند و سعی می کنند احساساتشان را پنهان کنند. وقتی خانمی به همسرش پیشنهاد می کند که به سینما بروند ممکن است مرد بدون هیچ توضیحی تنها بگوید « نه!» هرچند در ذهن خود دلایل روشنی دارد مثل این که جای پارک پیدا نمی شود یا خیلی خسته است و... اما چون خانم ها این دلایل را نمی دانند دچار سوء تفاهم می شوند. مثلا زن فکر می کند که همسرش دوستش ندارد و نمی خواهد با او وقت بگذراند.

راه حل :

بازهم با همسرتان بیشتر صحبت کنید و دلایل کارهایتان را به او بگویید مردهایی که تصمیم هایشان را برای همسرشان توضیح می دهند بسیار بیشتر از مردهای دیگر در زندگی موفق هستند، این مردها حتی اگر با همسرشان مخالفت کنند چون برای او توضیح می دهند، مانع از ایجاد تنش می شوند.

اشتباه ششم : زنم به من توجه کافی ندارد!

باید بدانید که خانم ها به راحتی می توانند چند کار را با هم انجام دهند و این جزو طبیعت آن هاست، اما مردها این گونه نیستند. به عنوان مثال یک خانم هم می تواند تلفن جواب دهد، هم به غذا سرکشی کند و هم با شوهرش درباره یک موضوع مهم صحبت کند، اما در این مواقع مرد فکر می کند همسرش به او بی توجه است. مردها به دنبال توجه کامل هستند و می خواهند وقتی حرف می زنند همسرشان هیچ کاری نکند، و سرتاپا گوش باشد، در صورتی که نمی دانند همسرشان به حرف آن ها با توجه کامل گوش می کند. اگرچه در حال شستن ظرف هاست!

راه حل :

بهترین کار این است که هنگام صحبت، دست های همسرتان را بگیرید، با این کار دیگر گمان نمی کنید که او نسبت به حرف هایتان بی توجه است.

اشتباه هفتم : همین که در خانه هستم کافی است!

برخی از مردها فکر می کنند همین که در خانه باشند نشان دهنده صمیمیت آن ها با همسرانشان است، البته آنها حساب نمی کنند که در زمان حضور در منزل یا پای رایانه هستند یا فیلم می بینند یا خواب هستند و... در صورتی که برای زنان علاوه بر حضور فیزیکی، توجه ذهنی، احساسی و عاطفی مردان نیز اهمیت دارد.

راه حل:

۳ کار را فراموش نکنید زن ها برای داشتن یک رابطه موفق نیاز دارند که هم صحبت کنند، هم توجه کافی دریافت کنند و هم با همسرشان ارتباط حسی و فیزیکی داشته باشند تا احساس صمیمیت بیشتری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha