سلامت نیوز : یک کارشناس تغذیه معتقد است: شیوه بیدار کردن کودکان تاثیر بسزایی در تمایل آنها به مصرف صبحانه دارد.

مسعود نصیری در گفت وگو با (ایسنا) ، گفت: بیدار شدن ساعت هفت برای بسیاری از کودکان سخت است، خصوصا اگر سایر اعضای خانواده همراه کودک بیدار نشوند و این سختی حالتی از لجبازی را در وی ایجاد می‌کند که آن را با صبحانه نخوردن نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: شیوه بیدار کردن کودک باید همراه با نوازش و محبت باشد و از بیدار کردن وی با خشونت و یا با کمک زنگ ساعت خودداری شود تا کودک نسبت به صرف صبحانه رغبت داشته باشد.

به گفته این کارشناس تغذیه، چنانچه همه اعضای خانواده برای صرف صبحانه دور هم جمع شوند، تمایل کودک نیز به خوردن صبحانه بیشتر می شود.

نصیری با بیان اینکه بی اشتهایی در ساعات اولیه صبح در 80 تا 90 درصد کودکان دیده می شود، افزود: مصرف صبحانه ارتباط وسیعی با ذهن و حافظه کودک دارد و اصلی ترین مزیت صرف صبحانه تقویت حافظه کوتاه مدت کودک برای بهبود یادگیری است.

وی با اشاره به اینکه سیستم عصبی و مغز همه افراد برای فعالیت نیازمند قند گلوکز می باشد، یادآوری کرد: برای تامین این قند باید از نان کامل و سایر مواد نشاسته دار از جمله انواع بیسکویت استفاده کرد.

این کارشناس تغذیه پتاسیم را از جمله دیگر مواد مغذی مورد نیاز دانش آموزان دانست که برای سر حال نگه داشتن آنها در ساعات اولیه صبح لازم است و می توان این پتاسیم را از آب میوه ها خصوصا آب پرتقال، خرما و موز تامین کرد.

نصیری اظهار داشت: مصرف پنیر و لبنیات نیز برای تامین کلسیم بدن کودکان ضروری است و بهتر است پنیر را به همراه گردو مصرف کرد.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان در سن رشد هستند، افزود: مصرف تخم مرغ در صبحانه نیز می تواند به رشد آنها کمک کند و حتی می توان تخم مرغ را به صورت میان وعده برای دانش آموزان قرار داد تا در زنگ تفریح مدرسه از آن استفاده کنند.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: بهتر است مواد غذایی که برای صبحانه دانش آموزان مصرف می‌شود کمترین افزودنی خوراکی را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha