یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 84018

ماست و شیر بدون چربی بسیار مفیدند اما چه کسی آنها را سه بار در روز مصرف می‌کند؟

مواد غذایی مخصوص خانم‌ ها کدامند ؟
سلامت نیوز : پنیر پارمسان برای تقویت استخوان و کلسیم برای جلوگیری از پوکی استخوان مفید می‌باشد. ماست و شیر بدون چربی نیز بسیار مفیدند، اما چه کسی آنها را سه بار در روز مصرف می‌کند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ پنیر پارمسان رادر رژیم غذایی‌تان جای دهید، در هر اونس پنیر 340گرم کلسیم وجود دارد،در حالی که در پنیر معمولی 200 گرم موجود است.

سیب

سیب غنی از کوئرستین، یک آنتی‌اکسیدان است که بدنتان را برای مبارزه با بیماری‌ها تقویت می‌کند.طبق تحقیقاتی در دانشگاه ایالتی آپالاچی، فقط 5درصد از کسانی که به عفونت تنفسی دچار هستند با مصرف کورستین در طی یک دوره دو هفته‌ای بهبود نیافتند.

عدس منبع آهن

یک فنجان آهن پخته شده 30 در صد از آهن مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند. 12 در صد از خانم‌ها با کمبود آهن مواجه هستند و این باعث کم‌خونی در آنها می‌شود. افراد کم خون، مهارت‌های جسمانی ضعیفی دارند.

کلم بروکلی

یک فنجان کلم بروکلی شامل 100 درصد ویتامین c برای تولید کلاژن می‌باشد، که خاصیت ارتجاعی به پوست شما می‌دهد. تامی‌لاکاتوس دراین باره می‌گوید: کلم بروکلی همچنین غنی از بتا کاروتن (ویتامین A) می‌باشد، این ویتامین به گردش سلول‌ها کمک و سلول‌های تازه را جایگزین سلول‌های قدیمی‌پوست می‌کند.

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی با نشاسته فراوان خود به مبارزه با چربی می‌پردازد و به کنترل وزن شما کمک می‌کند. یک سیب زمینی با پوست شامل 100 کالری می‌باشد و پتاسیم آن، با پایین آوردن فشار خون شما باعث بهبود بیماری‌های قلبی‌تان می‌شود.

اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین k و همچنین شامل کلسیم و منیزیم می‌باشد. خوردن اسفناج باعث می‌شود که شما وقتی مسن تر شدید استخوان‌هایتان به راحتی نشکنند. یک فنجان اسفناج 7 کالری دارد.

شکلات تلخ

پژوهشگران اروپایی نشان دادند افرادی که هر روز یک اونس و نیم شکلات تلخ که شامل 200 کالری می‌باشد مصرف می‌کنند، به مدت دو هفته بدنشان کورتیزول تولید نخواهد کرد و هیچ گونه استرس نخواهند داشت. کورتیزل باعث افزایش فشار خون می‌شود و با افزایش مداوم آن خطر ابتلا به افسردگی، چاقی،بیماری‌های قلبی و دیگر بیماری‌ها کم می‌شود.

قارچ

طبق تحقیقات 64درصد از زنانی که تنها یک سوم قارچ خام را روزانه مصرف می‌کنند، به سرطان سینه مبتلا نمی‌شوند. تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که قارچ باعث کاهش آروماتاز، پروتئینی که تولید استروژن می‌کند، می‌شود. استروژن عامل عمده سرطان سینه می‌باشد.

ساردین

این نوع ماهی که کمی‌تند می‌باشد، منبع خوبی از امگا3 است و باعث کاهش التهاب می‌شود که می‌تواند منجر به انسداد عروق شود. همچنین باعث جلوگیری از لخته شدن خون می‌شود و رگ‌های خونی را نرم و انعطاف پذیر نگه می‌دارد و میزان ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را بسیار کاهش می‌دهد. 3اونس ماهی حدود 3/1 گرم امگا 3 دارد (حدود 1 گرم در روز لازم می‌باشد).

آووکادو

آووکادو با چربی اشباع نشده، به کم کردن وزن کمک می‌کند. در یک مطالعه : افراد با رژیم 23 درصد کالری در روز، حدود 5 پوند بیشتر از افرادی با رژیم غذایی کربوهیدرات بالا و چربی پایین، وزن کم کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha