عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت هر سال بین 500 تا 700 میلیارد تومان کسری بودجه می آورد.

وزارت بهداشت هر سال 500 تا 700 میلیارد تومان کسری بودجه دارد

دکتر عابد فتاحی در گفتگو با خبرنگار مهر، دلیل این کسری بودجه در وزارت بهداشت را ناشی از غیرواقعی تعریف شدن خدمات بهداشت و درمان در بخش دولتی دانست.

وی با اشاره به تعریف چند محور مهم در بررسی علت بروز کسری بودجه در وزارت بهداشت، افزود: اولین فرضیه این است که بودجه وزارتخانه خوب اداره نمی شود.

فتاحی، دومین محور مورد ارزیابی را کمبود بودجه عنوان کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از علل مورد بررسی را می توان در ضعف مدیریت بیمارستانهای دولتی جستجو کرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: بیمارستانهای دولتی تنها می توانند حدود 40 درصد دریافتی از بیمه ها داشته باشند و همین مسئله آنان را در معرض ورشکستگی قرار داده است.

وی همچنین از واقعی نبودن تعرفه ها به عنوان یکی دیگر از علل بروز کسری بودجه در وزارت بهداشت نام برد و گفت: دولت می بایست سوبسید لازم در بخش سلامت را بپردازد.

فتاحی با تاکید بر اینکه سوبسید در این بخش، سودآورترین سرمایه گذاری دولت در تمامی بخشهایی است که دولت می تواند انجام دهد، تصریح کرد: آنچه مشخص است، اینکه در بخش تجهیزات بیمارستانی از وضعیت مطلوب و مناسبی برخوردار نیستم و روسای بیمارستانهای دولتی نیز به این مسئله اعتراف کرده اند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: با چنین وضعیتی، نمی توانیم حرف اول را در منطقه بزنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha