یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 84967
 سلامت نیوز : عامل آلرژی چه گرد و خاک داخل خانه باشد چه گرده گیاهان، در هر صورت زندگی را به کام تان تلخ می کند! سرفه، عطسه و آبریزش چشم و بینی از جمله علایمی است که در این مواقع به سراغ ما می آید. اگر چه برای آلرژی درمان خیلی مشخصی وجود ندارد و تاثیر داروها در این مورد نسبی است اما می توان با راهکارهایی ساده و البته بسیار تاثیرگذار از عوامل آلرژی زا دوری کرد و علایم آن را به حداقل رساند در این جا به چند مورد از این راهکارها اشاره می کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ لباس های تان را با آب داغ بشویید و اتو بکشید!«زندگی ایده آل» نوشت: یکی از عوامل اصلی آلرژی های خانگی، کرم ها و جانوران میکروسکوپی و خیلی ریزی است که از گرد و غبار خانه تغذیه می کنند. این جانوران عاشق زندگی کردن روی لباس ها، تختخواب و عروسک های پشمالو هستند! بنابراین برای از بین بردن آن ها باید همه لباس ها و ملحفه‌ها را داخل ماشین لباسشویی با آب داغ بشویید و بعد هم در خشک کن بیندازید و با درجه حرارت بالا خشک کنید. اتو کشیدن نیز به از بین رفتن این جانوران کمک می کند.

عینک آفتابی بزنید!

هر ساله بسیاری از افراد به دلیل پخش شدن عوامل حساسیت زا به وسیله باد دچار تب و حساسیت می شوند. استفاده از عینک آفتابی باعث می شود عوامل حساسیت‌زای کمتری به چشم تان وارد شود. اگر می خواهید در فصل حساسیت مسافرت بروید و در کل از خودرو استفاده کنید حواس تان باشد پنجره ها را بسته نگه دارید و سیستم تهویه خودرو را روی «گردش هوای داخل کابین» قرار دهید.سعی کنید همه پنجره های خانه را بسته نگه دارید و درزهای آن را به خوبی بگیرید. اجازه ندهید هوای خانه بیش از حد مرطوب شود زیرا جانوران و حشرات ریز حساسیت زا عاشق محیط های مرطوب و شرجی هستند. علاوه براین نشتی های لوله آب، کولر، شوفاژ و... همگی باعث افزایش آلودگی و رطوبت می شود.

حساسیت را با خود به خانه نیاورید!

عوامل حساسیت زا را با خودتان داخل خانه نیاورید! بعد از هر گونه ورزش، کار، تفریح و... در محیط های باز بلافاصله وقتی وارد خانه می شوید سراغ کمد لباس های تان بروید و لباسی جدید بپوشید. لباس هایی را که به تن داشتید هم داخل ماشین لباسشویی بیندازید و در آن را ببندید تا عوامل حساسیت زا پخش نشود. اگر برای تان مقدور است روزانه دوش بگیرید تا عوامل آلرژی زا از روی پوست و به خصوص موهایتان پاک شود!لباس هایی از جنس لینن، کتان، جین، پشم و... که سطوح خیلی صافی ندارند بیشتر از دیگر لباس ها مانند لباس های نخی، ریون، حریر، ساتن و... گرد و خاک و عوامل حساسیت زا را به خود جذب می کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha