سلامت نیوز : یک متخصص زنان گفت: کاهش مرگ و میر زنان در اثر سرطان دهانه رحم تا حدی مرهون تشخیص زودرس بیماری با انجام تست پاپ اسمیر بطور سالانه است.

دکتر سیده مرجان پورحیدری در گفت وگو با (ایسنا) ، با اشاره به اینکه حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها یکی از اهداف ارائه خدمات بهداشتی است، اظهار کرد: یکی از اهداف متخصصان زنان و افرادی که خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و درمان آنهاست.

وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: در حال حاضر کاهش مرگ و میر زنان در اثر سرطان دهانه رحم تا حدی مرهون تشخیص زودرس بیماری با انجام تست پاپ اسمیر بطور سالانه است.

دکتر پورحیدری در ادامه به اهمیت خدمات بهداشتی برای نوجوانان اشاره و اضافه کرد: این خدمات از دو جهت حاملگی‌های ناخواسته و بیماری‌های مقاربتی، متفاوت از بزرگسالان است.

این متخصص زنان، با اشاره به اینکه دستورالعمل‌هایی در خصوص خدمات بهداشتی برای متخصصان زنان و زایمان مشخص شده است، گفت: ارائه مشاوره‌هایی به طور سالانه به افراد به طوری که در این مشاوره‌ها، راهنمایی‌هایی برای ایمن سازی واکسیناسیون بر علیه بیماری در سنین نوجوانی شامل دیفتری، کزار، سرخک، اوریون و هپاتیت B به افراد ارائه می‌شود.

وی افزود: شناسایی نوجوانان با رفتارهای پرخطر و شروع زودهنگام مسائل جنسی، مصرف مواد مخدر و الکل باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم نوجوانان را از این رفتارها دور کنیم و راهنمایی‌های لازم در جهت ترک رفتارهای پرخطر صورت گیرد.

دکتر پورحیدری تصریح کرد: غربالگری نوجوانان از نظر بیماری‌های دوره نوجوانی جهت جلوگیری از عوارض بعدی آن برای مثال انجام آزمایشات HIV و هپاتیت در نوجوانان پرخطر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین به تشخیص بیماری‌ها و درمان آن در نوجوانان اشاره کرد و گفت: پیگیری روند درمان نوجوانان براساس سن و عوامل خطرزا از جمله چاقی، مصرف سیگار و الکل، از مشکلات قابل پیشگیری است که ممکن است در صورت عدم کنترل، آثار سوء طولانی مدت بر سلامت فرد بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت انجام رفتارهای پرخطر باید روش‌های جلوگیری از بارداری و جلوگیری از بیماری‌های عفونتی و آمیزشی به آنها آموزش داده شود.

دکتر پورحیدری به بیان توصیه‌های پزشکی در جهت حفظ سلامت زنان پرداخت و گفت: بهتر است پس از مشاهده هرگونه مشکل با پزشک متخصص زنان مشورت شود، همچنین عواملی که منجر به عفونت می شود را شناسایی و آنتی بیوتیک‌ها و یا داروهای خاصی که تجویز می‌شود به طور منظم و طبق دستور مصرف شود.

وی افزود: عفونت‌ها معمولا با آنتی بیوتیک درمان می‌شود پس لازم است دوره درمان با داروهای تجویزی پزشک کامل و به طور مناسب مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha