شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 112844

وزیر بهداشت گفت: شورای سلامت دهان باید به گونه ای پیش برود که حاصلش یک اقدام عملی توام با دانش حرفه ای بوده و بتواند مشکلات حوزه دندانپزشکی را برطرف نماید.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: شورای سلامت دهان باید به گونه ای پیش برود که حاصلش یک اقدام عملی توام با دانش حرفه ای بوده و بتواند مشکلات حوزه دندانپزشکی را برطرف نماید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در نخستین جلسه شورای سلامت دهان که در وزارت بهداشت برگزار شد، بر ضرورت ارتقای کیفیت سلامت دهان و دندان تأکید کرد.

وزیر بهداشت در خصوص تشکیل شورای عالی سلامت دهان و دندان در وزارت بهداشت تصریح کرد:‌ این شورا با حضور تمام مسئولین مرتبط با سلامت دهان تشکیل شده و امیدواریم که بتواند در زمینه تامین بهداشت دهان و دندان و حل مشکلات آن قدمهای موثری بردارد.

وی در ادامه افزود: معاونین و روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور نیز باید در این حوزه اقدام کنند و تمامی دندانپزشکان برای ارتقای سلامت دهان و دندان با وزارت بهداشت همکاری داشته باشند.

هاشمی با تاکید بر اینکه شورای سلامت دهان باید با تشکیل کارگروههایی در بخشهای مختلف مشکلات و چالشهای مربوط به این حوزه را بررسی کند، تأکید کرد: عملکرد این شورا باید به گونه ای باشد که با ایجاد زیرساختهای لازم، موجب شود تا در آینده افراد دیگری که سکان دار این مجموعه شدند بتوانند این کار را به پیش ببرند.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم گفت: باید همه کمک کنیم و طرحی جامع را برای دندانپزشکی از روستاها تا کلانشهرها تدوین کنیم تا با تغییر دولتها دچار دگرگونی نشود و خدماتی در شان ملت ایران در حوزه دندانپزشکی ارائه شود.

نخستین جلسه شورای سلامت دهان، صبح شنبه در دفتر وزیر بهداشت با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت، رئیس اداره سلامت دهان و دندان و اعضای این شورا برگزار و در خصوص نحوه تشکیل کارگروه ها بحث و تبادل نظر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha