سلول درمانی به یک نقطه عطف رسیده است. سلول درمانی هنوز کاربرد بالینی پیدانکرده اما در تحقیقات کار جلو رفته و امیدهای خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

سلامت نیوز: سلول درمانی به یک نقطه عطف رسیده است. سلول درمانی هنوز کاربرد بالینی پیدانکرده اما در تحقیقات کار جلو رفته و امیدهای خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

فوق تخصص شبکیه با اشاره به سطح پیشرفت چشم پزشکی در کشور گفت: کارهای زیادی برای پیشرفت جشم پزشکی باقی مانده است.

به گزارش سلامت نیوز،‌ دکترمحمد ریاضی اصفهانی فوق تخصص شبکیه درباره سطح پیشرفت علم پزشکی و به خصوص چشم پزشکی در کشور گفت: به هر حال کارها در ایران شروع شده است؛ ولی هنوز کارهای زیادی مانده است که باید صورت بگیرد، فعلا در ابتدای کار هستیم البته در تمام دنیا هم در فازهای یک و دو تحقیقات انجام می شود.

ریاضی اصفهانی درباره پیشرفتهای که اخیرا در دنیای چشم پزشکی رخ داده است، بیان کرد: دستاوردهای اخیر در این رشته پی بردن به فاکتورهای جدیدی است که روی اعصاب می تواند تاثیر بگذارد که مهار کردن اینها از راه های مختلف انجام می شود. این مهار کننده توسط تکنولوژیهای جدید ساخته می شوند و می توانند جلوی خونریزی ها و موارد ناشی از بیماریهایی که داخل شبکیه باعث التهاب می شوند را بگیرند.

او ادامه داد: تحقیق در ژنتیک و بیماریهای ژنتیکی در سالهای اخیر توانسته امیدهایی در این زمینه ایجاد کند. طبق این پژوهشها ژنهایی که دچار اختلال بودند و نمی توانستند نقش خود را درست ایفا و پروتئین و آنزیم لازم را درست کنند از طریق یکسری حامل به داخل چشم انتقال داداه شد تا بتوانند ژن سالم را جایگزین ژن معیوب کنند و کارکرد ژن را به چشم بازگردانند و از آسیب بیشتر جلوگیری کنند.

ریاضی اصفهانی درباره استفاده از سلول درمانی که جزو دستاوردهای جدید چشم پزشکی به شمار می رود تصریح کرد: سلول درمانی به یک نقطه عطف رسیده است. سلول درمانی هنوز کاربرد بالینی پیدانکرده  اما در تحقیقات کار جلو رفته  و امیدهای خوبی در این زمینه ایجاد شده است. اینها سه جنبه تحقیقاتی است که افق های روشنی ر ا به ما نشان می دهد.

او درباره سطح پیشرفت علم پزشکی و به خصوص چشم پزشکی در کشور اظهار کرد: به هر حال کارها در ایران شروع شده؛ ولی هنوز کارههای زیادی مانده است که باید انجام شود، فعلا در ابتدای کار هستیم البته در تمام دنیا هم در فازهای یک و دو تحقیقات انجام می شود.

این چشم پزشک درباره کیفیت علوم بومی در حوزه چشم پزشکی عنوان کرد: وقتی صحبت از بیماریهای ژنتیک می کنیم عملا مجبوریم بومی باشد چون آن بستر ژنتیکی که در کشور ما وجود دارد ممکن است در کشورهای دیگر متفاوت باشد درنتیجه تحقیقات ابتدا روی این انجام می شود که اختلالات ژنتیکی شناخته شده و سپس تحقیقات پیرامون راه های درمان آن صورت بگیرد.

 





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha