سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸

مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز عمر استنت‌های بکار گرفته شده در رگ‌ها را به اندازه عمر انسان دانست و گفت: استنت‌های موجود در بازار ایران همگی استاندارد هستند.

سلامت نیوز: مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز عمر استنت‌های بکار گرفته شده در رگ‌ها را به اندازه عمر انسان دانست و گفت: استنت‌های موجود در بازار ایران همگی استاندارد هستند. 

محمدعلی بابایی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: استنت‌های به کار گرفته شده در آنژیوپلاستی همگی فلزی بوده و تا پایان عمر فرد کارایی خواهند داشت و فقط در موارد بسیار معدود ممکن است استنت‌ها درون رگ شکسته شوند.

وی تصریح کرد: استنت‌ها تنها در برندها متفاوت هستند و قیمت‌های متفاوتی دارند که در ایران بیشتر استنت‌های آمریکایی که دارای بالاترین کیفیت هستند استفاده می‌شود و ما از 10 کمپانی آمریکایی در ایران استنت دریافت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبودی به لحاظ ابزارهای آنژیوپلاستی نداریم یعنی اگر به موقع منابع مالی برای خرید استنت‌ها فراهم باشد به راحتی می‌توان این استنت‌ها را برای اقدامات درمانی فراهم کرد.

بابایی تاکید کرد: حجم اصلی تولیدات استنت در جهان مربوط به آمریکاست. البته در ایران از کشورهای ژاپن، هند، سوئیس، فرانسه و ایتالیا نیز وارداتی داریم اما بخش اعظم استنت‌های مشهور و دارای کاربرد بین‌المللی مربوط به کمپانی‌های آمریکایی است که قیمت بالایی داشته و قابل اعتماد هستند.

مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: استنت‌های غیر آمریکایی دارای کیفیت استاندارد هستند ولی اطمینان استنت‌های آمریکایی را به ارمغان نمی‌آورند و از نظر کاربردی فقط 5 درصد آنژیوپلاستی‌ها با این استنت‌ها صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha