سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 137342

همه ما دوست داریم روز خود را با شادی و نشاط آغاز کنیم و از یک انرژی تمام ناشدنی در طول روز برخوردار باشیم. اما آیا ممکن است؟ امکان حفظ و تقسیم انرژی در سراسر روز وجود دارد؟ چگونه می توان روز از خمودگی و بی حوصلگی کم خوابی شب قبل رهایی پیدا کنیم؟اگر پاسخی برای این سؤالات ندارید، به 6 راه حل بی نظیر که در این گزارش آمده است توجه کنید.

6 راه آسان برای حفظ انرژی در طول روز

سلامت نیوز: همه ما دوست داریم روز خود را با شادی و نشاط آغاز کنیم و از یک انرژی تمام ناشدنی در طول روز برخوردار باشیم. اما آیا ممکن است؟ امکان حفظ و تقسیم انرژی در سراسر روز وجود دارد؟ چگونه می توان روز از خمودگی و بی حوصلگی کم خوابی شب قبل رهایی پیدا کنیم؟اگر پاسخی برای این سؤالات ندارید، به 6 راه حل بی نظیر که در این گزارش آمده است توجه کنید:

چای بنوشید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، بله درست متوجه شدید؛ چای نه قهوه. بر اساس تحقیقات انجام شده، 95 درصد مردم هنگامی که در طول روز چای بدون شکر یا سیر می نوشیند در هنگام کار عملکرد بهتری از خود نشان می دهند. بنابراین نوشیدن چای بدون شکر منجر به رفع خستگی می شود و ترکیبات موجود در چای قوه شناختی و احوالات شما را تقویت می کند.

شکلات بخورید

خوردن حتی یک تکه کوچک شکلادت تلخ توان و استقامت فیزیکی شما را افزایش می دهد. فلاونوئید موجود در شکلات تلخ علاوه بر اینکه خستگی شما را کم می کند به قوای فیزیکی و ماهیچه ای شما را نیز قوی­تر می کند. البته باید توجه کرد تأثیرات شگفت انگیز شکلات تلخ زمانی است که شما تنها مقدار کمی یعنی 5 گرم از ان را بخورید. مصرف بیش از اندازه و در حجم زیاد شکلات تلخ می تواند تبعاتی به دنبال داشته باشد.

موسیقی گوش کنید

شما در دفتر خود هستید و به خاطر حجم کارهایی که دارید خسته شده اید، بهترین راه برای خارج از این حال و هوا گوش کردن به یک موسیقی انرژی بخش است. موسیقی به طرز شگفت انگیزی به شما انگیزه و انرژی می دهد، آن تمام صداهای نا به هنجار را اطراف شما را قطع می کند و ذهن شما را تنها به سمت گوش دادن به آهنگ در حال پخش هدایت می کند. علاوه بر این هر دقیقه گوش کردن به موسیقی های انرژی بخش ضربان قلب شما را هم تنظیم می کند.

بادام بخورید

زمانی که قند خون شما پایین می آید، وقتی در طول روز کم انرژی می شوید بادام بخورید. در چنین زمان هایی بدن شما احتیاج به یک سوخت گیری دوباره دارد، سوختی که می توانید با خوردن سیب، یک کشت بادام، ماست و موز تأمین کنید. خوراکی هایی که سراشر از فیبر، کربوهیدرات و پروتئین هستند و نیازی ندارند حتماً در یخچال نگه داری شوند.

دوش آب سرد بگیرید

شاید برای شما قدری عجیب باشد، اما واقعیت این است که دوش آب سرد برای انسان بسبار بهتر از دوش آب گرم است. اما اگر عادت به دوش گرفتن با اب سرد ندارید تلاش کنید از امروز با که تنها چند درجه خنک تر از روزهای قبل است دوش بگیرید. آب سرد علاوه بر اینکه به شما انرژی می دهد منجر به بالار فتن  بتا- آندروپین در بدن می شود که نتیجه آن بهتر شدن حال روحی انسان است. برای اینکه روز خود را بسازید و شاداب باشید پیشنهاد می شود در حمام از شامپوها و صابون های نعنایی استفاده کنید، افرادی که چنین کاری می کنند قالباً پُر انرژی تر و سریع تر از سایرین هستند.

آهن و پروتئین بدن خود را در سطح بالایی نگه دارید

هز زمان که فردی از بی رمقی و کم انرژی بودن خودش صحبت کند اولین گزینه ای که به ذهن ما می رسد کمبود آهن و پروتئین بدن اوست. نتیجه کمبود آهن خستگی مدام و بی حالی است، اما اگر آهن و پروتئین بدن به اندازه کافی باشند فرد احساس هشاری و نشاط بیشتری دارد. به همین دلیل توصیه می شود سیب، کره بادام زمینی ، بلغور جو، گردو، تخم مرغ، کدو تنبل، کنجد و تخم آفتابگردان در برنامه رژیم روزانه گنجانده شود.

منبع yahoo health


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha