هر زالویی برای زالو درمانی مناسب نیست و تنها گونه محدودی از آنها که مورد تائید زیست شناسان جانوری هستند باید برای این کار مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر سید مهدی میر غضنفری در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت:  برای جلوگیری از خطر آلودگی  در زالو درمانی باید از زالوهای یكبار مصرف و طبی  استفاده کرد که معمولا دارای رنگ سبز لجنی و زیتونی هستند . این زالوها بعد از یکبار مکیدن بزرگ شده و از بدن جدا می شوند که باید آنها را در ظروف آب نمک گذاشت تا از بین بروند و از آن برای بیمار دیگر نباید استفاده کرد.

دبیر انجمن طب سنتی ایران گفت : از زالو درمانی در درمان برخی از بیماری ها مثل چرک ها و دمل های پوستی ، پیشگیری از برخی از بیماری های خون ، آلودگی های خونی و افزایش چربی ها و همچنین زیبایی چهره و رنگ پوست استفاده می شود.

وی افزود: زالو درمانی اگر به شکل علمی انجام نشود ممکن است برخی از میکروب ها و انگل ها را به بیمار انتقال دهد و یا موجب کم خونی به ویژه در خانم ها شود. لذا  اشخاص غیر متخصص که  به حجامت و یا زالو درمانی برای بیمار مبادرت كنند حتما باید از تخصص و تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشند.

میر غضنفری خاطر نشان کرد : شواهد زیادی وجود دارد که استفاده از روش زالو درمانی از طب سنتی ایران گرفته شده است و این شیوه درمانی پیش از هند و چین ریشه در مکتب طب سنتی ایران دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha