مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: روغن تفاله زیتون در کشورهای اروپایی و در همسایگی ایران به قیمت نازلی به کشور وارد می شود و در فروشگاه‌های کشور به نام روغن پومیس به فروش می‌رسد و بخشی از روغن زیتون وارداتی به کشور نیز با روغن‌های دیگر مخلوط و با نام جدید وارد بازار می‌شود که نه تنها در ارتقای سلامت تاثیری ندارند، بلکه مضر هم است.

سلامت نیوز:مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: روغن تفاله زیتون در کشورهای اروپایی و در همسایگی ایران به قیمت نازلی به کشور وارد می شود و در فروشگاه‌های کشور به نام روغن پومیس به فروش می‌رسد و بخشی از روغن زیتون وارداتی به کشور نیز با روغن‌های دیگر مخلوط و با نام جدید وارد بازار می‌شود که نه تنها در ارتقای سلامت تاثیری ندارند، بلکه مضر هم است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد رمضانی‌ملک‌رودی در سفر به استان سمنان بیان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر کشور، زیتون به عنوان محصول با نیاز آبی کم، می تواند جایگزین مناسبی برای محصولات با مصرف اب بالا از جمله سبزی و صیفی باشد که زیتون از نظر اقتصادی هم صرفه لازم را دارد.


وی افزود: هر هکتار باغ زیتون نیاز به 3500 مترمکعب آب دارد و از نظر باروری و صرفه اقتصادی، نسبت به مصرف آب، عملکرد مطلوبی دارد.
رمضانی بیان کرد: از حدود 100 هزار هکتار سطح زیر کشت زیتون در کشور 60 درصد آن بارور است که 60 درصد محصولات تولیدی باغ‌های بارور برای تهیه کنسرو و مابقی برای استحصال روغن استفاده می شود.


مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی در خصوص واردات فرآورده‌های خارجی این محصول به کشورمان گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی و مشاهدات در بازار، عمده روغن‌های زیتون وارداتی به کشور از کیفیت لازم و قابل قبول برخوردار نیست.
وی تصریح کرد: روغن تفاله زیتون در کشورهای اروپایی و در همسایگی ایران، به قیمت نازلی به کشور وارد می شود و در فروشگاه‌های کشور به نام روغن پومیس به فروش می‌رسد و بخشی از روغن زیتون وارداتی به کشور نیز با روغن‌های دیگر مخلوط و با نام جدید وارد بازار می‌شود که نه تنها در ارتقای سلامت شهروندان تاثیری ندارند، بلکه مُضر هم است.


رمضانی خاطرنشان کرد: حدود 5000 تن روغن زیتون سالانه به کشور وارد می شود و وزارت جهاد کشاورزی معتقد است به جای روغن تفاله، باید روغن درجه یک به کشور وارد شود.
مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی یاداوری کرد: سمنان از استان‌های مستعد پرورش زیتون در کشور است که حدود 4500 هکتار باغ زیتون دارد که 3000 هکتار آن باغ‌های بارور است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha