معاون سازمان دامپزشکی گفت: اغلب خون‌مردگی‌ ها در گوشت مرغ ناشی از ضربات وارد شده در مسیر مرغداری تا کشتارگاه است و مشکلی ندارند اما اگر خون‌مردگی‌ در امعاء و احشاء درونی و به صورت منتشر باشد، ناشی از بیماری است.

سلامت نیوز:معاون سازمان دامپزشکی گفت: اغلب خون‌مردگی‌ ها در گوشت مرغ ناشی از ضربات وارد شده در مسیر مرغداری تا کشتارگاه است و مشکلی ندارند اما اگر خون‌مردگی‌ در امعاء و احشاء درونی و به صورت منتشر باشد، ناشی از بیماری است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مسعود هاشم‌زاده  اظهار کرد: نظارت‌های انجام شده بر روند تولید گوشت مرغ از سالن‌های پرورشی تا کشتارگاه و بازار مصرف به گونه‌ای انجام می‌شود که احتمال وجود بیماری در گوشت مرغ که به کشتارگاه و بازار مصرف وارد می‌شود، بسیار ضعیف است.


وی افزود: عمدتا خون‌مردگی‌های ایجاد شده در گوشت مرغ که مردم آن را مشاهده می‌کنند به دلیل ضربات وارده به مرغ در فرآیند تولید آن از سالن‌های پرورشی تا کشتارگاه و بازار مصرف است، چرا که کارگران به هنگام جمع‌آوری گوشت مرغ رعایت نمی‌کنند و با عجله در جمع‌آوری مرغ باعث ایجاد خون‌مردگی در لاشه گوشت مرغ می‌شوند.


معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی ادامه داد: این خون‌مردگی مشکلی ندارد و مردم می‌توانند با خیال آسوده گوشت مرغ را در این شرایط مصرف کنند و با شست‌وشوی دقیق گوشت مرغ، این مشکل به راحتی برطرف می‌شود.


هاشم‌زاده تصریح کرد: برخی اوقات خون‌مردگی‌هایی که در لاشه گوشت مرغ ایجاد می‌شود ناشی از بیماری است که علائم خاص خود را دارد.
به گفته وی خون‌مردگی ناشی از بیماری دارای علائمی مانند وجود خون‌مردگی در امعاء و احشاء درونی مرغ مانند سینه، روده، پراکنده بودن خون‌مردگی در سطح لاشه و غیره است.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha