وزیر بهداشت دولت نهم با اشاره به تجهیز و راه اندازی بخش‌های فوق تخصصی و دیالیز در بسیاری از استان‌های كشور و نیز تجهیز و راه اندازی بخش CCU در شهرستان مهریز یزد گفت: همچنین صدها تخت تخصصی و فوق تخصصی با مشاركت خیرین سلامت و دولت ساخته و راه اندازی شده است.

دكتر كامران باقری لنكرانی در چهارمین اجلاس مجمع خیرین سلامت كشور كه  در سالن همایش های رازی برگزار شد به افتتاح خانه بهداشت در استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر 30 میلیون تومان اشاره كرد و افزود: در 13 رجب امسال هم شاهد كلنگ زنی یكی از مراكز در استان اصفهان توسط خیرین بودیم.

وی با بیان اینكه بخش اورژانس بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) توسط خیرین ساخته می‌شود افزود: هم اكنون شاهد آثار و بركات این حركات خداپسندانه هستیم كه بی تردید با شالوده‌ای محكم می‌تواند در آینده نظام سلامت كشور اثرگذار باشد.

وزیر بهداشت دولت نهم از جمله فعالیت‌های صورت گرفته را بازنگری قوانین و مقررات با هدف حمایت بیشتر از فعالیت خیرین برشمرد و یادآور شد: از آن جمله می‌توان به صدور مجوز برای برخی از مراكز و نیز اداره هیات امنایی بیمارستان‌ها اشاره كرد كه آیین نامه آن به تازگی از سوی دولت ابلاغ شده است.

لنكرانی، اداره هیات امنایی بیمارستان‌ها را عاملی برای نهادینه كردن نقش خیرین در بیمارستان‌ها عنوان كرد و افزود: از دیگر موارد پیش بینی شده واگذاری بیمارستان‌ها به خیرین است.

وی به راه اندازی مركز تخصصی دندانپزشكی توسط خیرین در اصفهان و یا راه اندازی برخی خوابگاه‌ها و دانشكده‌ها اشاره كرد و افزود: بدین ترتیب خیرین در عرصه‌های پژوهشی و دانشجویی هم حضور دارند.

وزیر بهداشت دولت نهم، نتیجه راه اندازی مجمع خیرین سلامت كشور را استفاده بهینه از امكانات و صنایع عنوان كرد و افزود: همچنین مركز بیماریهای خاص ویژه بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی در استان كرمان با كمك خیرین سلامت راه اندازی شده است.

دكتر لنكرانی، این همراهی و همفكری را مانعی برای هدر رفت منابع دانست و یادآور شد: بعضا شاهد سرمایه‌گذاری میلیاردی خیرین در برخی از استانها بودیم اماچون محل هزینه با تفاهم، تدبر و تفكر نبود به ثمر نمی‌نشست به نحوی كه گاهی چندین بیمارستان به فواصل ده كیلومتری از یكدیگر ساخته می‌شدند.

وی در پایان اظهار امیدواری كرد كه با استمرار بخشی این تعامل با مجمع خیرین سلامت آثار و بركات بیشتری از این حركت را در نظام سلامت كشور شاهد باشیم.

گفتنی است در پایان مراسم مجمع خیرین سلامت با اهدای لوح از زحمات چهارساله وزیر بهداشت‌، درمان و آموزش پزشكی تجلیل كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha