یک فوق تخصص قرنیه و گلوکوم با بیان اینکه بیشتر آسیب‌های چشمی در چهارشنبه‌سوری جبران‌ناپذیر است، گفت: به مصدومان چشمی و اطرافیان آنها توصیه می‌شود تنها یک پد چشمی مناسب برای جلوگیری از بروز عفونت بر روی چشم قرار دهند و سریعا فرد را به یک مرکز درمان انتقال دهند.

سلامت نیوز:یک فوق تخصص قرنیه و گلوکوم با بیان اینکه بیشتر آسیب‌های چشمی در چهارشنبه‌سوری جبران‌ناپذیر است، گفت: به مصدومان چشمی و اطرافیان آنها توصیه می‌شود تنها یک پد چشمی مناسب برای جلوگیری از بروز عفونت بر روی چشم قرار دهند و سریعا فرد را به یک مرکز درمان انتقال دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر رضا زارعی  با بیان اینکه در مراسم چهارشنبه آخر سال چشم بیش از سایر اعضای بدن دچار آسیب می‌شود، عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود از انجام کارهای خطر آفرین در این روز خودداری کنند اما اگر به دلایلی دچار حوادث ناخواسته در ناحیه چشم شدند توصیه می‌شود از انجام خود درمانی مانند فشار دادن چشم، استفاده از قطره‌های چشمی و غیره خودداری کنند.

وی افزود: به این دسته از افراد و اطرافیان آنها توصیه می‌شود تنها یک پد چشمی مناسب برای جلوگیری از بروز عفونت بر روی چشم قرار دهند و سریعا فرد را به یک مرکز درمان انتقال دهند.

این فوق تخصص قرنیه و گلوکوم، یادآور شد: در گذشته که مراسم چهارشنبه سوری به صورت مختصر برگزار می‌شد آسیب‌های چشمی بیشتر شامل سوختگی پوست اطراف چشم، پلک و مژه‌ها بود اما امروزه به دلیل استفاده از مواد منفجره این آسیب‌ها شدت یافته است به گونه‌ای که بسیاری از افراد در این روز بینایی خود را از دست می‌دهند.

زارعی افزود: به دلیل اینکه در ساخت بسیاری از مواد منفجره از فلزات استفاده می‌شود انفجار این مواد موجب برخورد فلزات با چشم موجب پارگی قرنیه و آسیب به شبکیه می‌شود که در بسیاری موارد این دسته از آسیب‌ها غیر قابل درمان هستند.

وی عنوان کرد: انفجار مواد محترقه و برخورد اجزای آن به چشم ممکن است موجب پارگی قرنیه و بروز آب مروارید در فرد شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با بیان اینکه زمان ارجاع مصدوم به مراکز درمان در نحوه درمان و پاسخگویی آن نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: هر چه فرد در فاصله طولانی‌تری از زمان حادثه به مرکز درمان منتقل شود احتمال بهبود و درمان کاهش می‌یابد.

  
  
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha