وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه سلامت برای مردم انجام شده است، گفت: اگر هم‌لباسی های خودشیفته ما اجازه می دادند، می توانستیم بیشتر ازآنچه که کار کردیم، به مردم خدمت کنیم.

وزیر بهداشت:لزوم تجدید نظر درباره تعرفه های پرستاری

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه سلامت برای مردم انجام شده است، گفت: اگر هم‌لباسی های خودشیفته ما اجازه می دادند، می توانستیم بیشتر ازآنچه که کار کردیم، به مردم خدمت کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر سیدحسن هاشمی ظهر دوشنبه در همایش مراقبت پرستاری در منزل که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، اظهار داشت: تلاش های زیادی در این دولت برای سلامت مردم انجام شده است که البته هنوز در شروع کار قرار داریم.

وی با اعلام اینکه هدف‌گیری دولت یازدهم در حوزه سلامت، محرومان و نقاط مرزی بوده است، تاکید کرد: موضوع عدالت در سلامت و توجه به قشرهای فروافتاده از جمله اهداف دولت یازدهم در حوزه سلامت بوده است.

وزیر بهداشت با تاکید بر همکاری جامعه پزشکی، پرستاری، مامایی و سایر افرادی که در حوزه سلامت خدمت می کنند، تصریح کرد: البته اگر هم‌لباسی های خودشیفته ما اجازه می دادند کارهای بیشتری می توانستیم بر ای مردم انجام دهیم.

هاشمی ادامه داد: کسانی که خیلی خودبین و خودشیفته هستند اجازه ندادند آنطور که باید به مردم خدمت کنیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در دولت آینده باید دو، سه کار مهم در حوزه سلامت انجام شود، تصریح کرد: موضوع مهم مساله رفاه اجتماعی است که باید قبل از سلامت به آن توجه شود، بعضی ها می‌خواهند با توزیع پول این کار ار انجام دهند که البته شدنی نیست.

وزیر بهداشت بیمه شدن ۱۱ میلیون ایرانی را یکی از اقدامات دولت یازدهم در حوزه رفاه اجتماعی تلقی کرد و گفت: هنوز هستند کسانی که فقط محتاج نان شب هستند، ما باید برای این افراد خدمت کنیم. آنچه ما به عنوان تامین اجتماعی داریم فاصله زیادی با رفاه اجتماعی دارد.

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که حمایت از سلامت مردم در کنار امنیت، مقوله خیلی مهمی است اظهار داشت: باید برای حوزه سلامت منابع پایدار تعریف شود من نمی دانم برخی افراد که ادعای توزیع پول در بین مردم دارند از کجا می خواهند این پول ها را بیاورند در حالی که ما مطالبات زیادی داریم و در عین حال بدهی های زیادی نیز به شرکت های تجهیزات پزشکی و دارویی داریم.

هاشمی با عنوان این مطلب که باید در ساختار وزارت بهداشت تجدیدنظر کنیم، تاکید کرد: با توجه به کارهای جدی که از نظر تامین منابع مالی و توسعه زیرساخت ها به ویژه در حوزه بهداشت انجام شده است پیش بینی می کنیم کارها در این حوزه با تامین نیروین انسانی مورد نیاز به خوبی پیش برود.

وی با اشاره به برنامه های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید کرد: انتظارم این بود کاندیداها در مورد سلامت مردم هم حرف می زدند و برنامه های خود را ارائه می کردند.

وزیر بهداشت در ادامه به موضوع مراقبت های پرستاری در منزل اشاره کرد و گفت: یکی از جاهایی که کشور می تواند در آن شغل ایجاد کند حوزه پرستاری است.

وی با اشاره به صدور هزار مجوز مراقبت پرستاری در منزل تاکید کرد: راه اندازی این مراکز جزو بهترین کارهایی بوده است که انجام شده اما این تعداد کافی نیست و باید خیلی بیشتر از اینها برای مراکز مراقبت پرستاری در منزل مجوز صادر شود.

وزیر بهداشت در عین حال تاکید کرد: تا کمتر از یک ماه آینده انحصار مجوزها را از کمیسیون ماده ۲۰ خواهیم گرفت و به این ترتیب سعی خواهیم کرد مراقبت پرستاری در منزل از طریق صنف انجام شود و ما کمترین دخالت را در این عرصه داشته باشیم.

وی همچنین به موضوع تعرفه های پرستاری اشاره کرد و گفت: این تعرفه ها نیز باید مشابه تعرفه های پزشکی مورد تجدید نظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha