یک متخصص تغذیه معتقد است روزه‌داری با انجام تمرینات ورزشی حرفه‌ای هیچ منافاتی ندارد و ورزشکاران با کاهش حجم تمرینات خود می‌توانند بدون هیچ مشکلی به فعالیت ورزشی در ایام ماه مبارک رمضان بپردازند.

ورزشکاران حرفه‌ای در ماه رمضان چگونه تمرین کنند

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه معتقد است روزه‌داری با انجام تمرینات ورزشی حرفه‌ای هیچ منافاتی ندارد و ورزشکاران با کاهش حجم تمرینات خود می‌توانند بدون هیچ مشکلی به فعالیت ورزشی در ایام ماه مبارک رمضان بپردازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر رامین طباطبایی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان اگر ورزشکاران بخواهند فعالیت‌های ورزشی خود را همزمان با روزه‌داری پیگیری کنند، بهترین حالت آن است که شدت و حجم تمرینات خود را کاهش دهند و یک ساعت بعد از افطار تمرینات سنگین خود را دنبال کنند.

وی گفت: اگر ورزشکاری در این ایام بخواهد حتی در مسابقه مهمی شرکت کند باید بعد از افطار این کار را انجام بدهد. البته در این ایام معمولا تمام مسابقات رسمی و مهم یکی دو ساعت بعد از افطار صورت می‌گیرد و ورزشکار با تنظیم شرایط بدنی خود و بدون هیچ گونه مشکلی در رقابت‌ها می‌تواند شرکت کند.

این متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: یکی از مسائل و مشکلاتی که در ایام ماه مبارک رمضان امکان دارد برای انجام فعالیت‌های ورزشی رخ دهد کم آبی بدن است که این مساله را ورزشکار می‌تواند با کاهش حجم تمرینات خود و موکول کردن تمرینات به ساعت نزدیک افطار طوری تنظیم کند تا بدنش دچار کم آبی نشود.

طباطبایی بهترین مکمل غذایی در ماه مبارک رمضان برای ورزشکاران حرفه‌ای را مکمل‌های پروتئنی عنوان کرد و گفت: استفاده از مکمل‌های پروتئنی و مولتی ویتامین‌ها می‌تواند ورزشکار را در شرایط آمادگی خوبی قرار دهد تا از نظر مواد قندی دچار افت بدنی نشود. ضمن این‌که ورزشکار باید توجه کند که از انجام فعالیت‌های فشرده و سنگین که باعث افت عملکرد ورزشکار می‌شود، پرهیز کنند. 

این متخصص تغذیه بهترین فعالیت ورزشی در این ایام را تمرینات هوازی یک ساعت قبل از افطار عنوان کرد و افزود: کسانی که به دنبال کاهش وزن در این ایام هستند بهتر است یک ساعت قبل از افطار به تمرینات هوازی بپردازند و همچنین در طول ایام روزه‌داری با داشتن رژیم غذایی مناسب بتوانند در کاهش وزن خود کمک موثری داشته باشند. البته یکی از عوامل افزایش وزن در این ایام خوردن مواد قندی زیاد است که تمام ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای باید به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha