عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اخذ ۱۰ درصدی مالیات از درآمدهای پزشکان دولتی، گفت: امروزه میزان مالیات پزشکان از بسیاری از مشاغل از جمله صنف جواهر فروشان بالاتر است.

دریافت ۱۰ درصدی مالیات از درآمدهای پزشکان دولتی/ فرار پزشکان از پرداخت مالیات محدود است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اخذ ۱۰ درصدی مالیات از درآمدهای پزشکان دولتی، گفت: امروزه میزان مالیات پزشکان از بسیاری از مشاغل از جمله صنف جواهر فروشان بالاتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،،محمد نعیم امینی فرد ، درباره وضعیت پرداخت مالیات پزشکان، درباره وضعیت پرداخت مالیات پزشکان، افزود: واقعیت آن است که با فرار مالیاتی پزشکان به نحوی که امروزه در جامعه مطرح شده موافق نیستم زیرا معتقد به پرداخت مالیات از سوی قشرهای مختلف پرشکی هستم و تنها بخش اندکی از این افراد مالیات را پرداخت نمی کنند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طبق برآوردی که صورت گرفته امروزه میزان مالیات پزشکان از بسیاری از مشاغل از جمله صنف جواهر فروشان بالاتر است که نشان می دهد پزشکان مالیات زیادی را پرداخت می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: البته ناگفته نماند که برخی از پزشکان نیز فرار مالیاتی دارند اما باید برای برون رفت از این مشکل سیستم های هوشمندی طراحی و از طریق آن بتوان از فرار مالیاتی جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر ضرورت درنظر گرفتن مشوق های مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان، یادآور شد: امروزه مالیات هایی که از پرشکان در تهران یا نقاط برخوردار دریافت می شود هیچ تفاوتی با اخذ مالیات از پزشکان در نقاط محروم ندارد درحالی که می توان سیستم را عادلانه کرده و ارایه خدمت به مردم را ارتقا داد.

امینی فرد در ادامه توضیحات خود نسبت به فرارمالیاتی پزشکان، تاکید کرد: فرار مالیاتی پزشکان به نحوی که مطرح می شود وجود ندارد زیرا امروزه 9 ماه طول می کشد تا پزشکان دریافتی خود را از مراکز درمانی بگیرند که در زمان پرداخت نیز ابتدا  مالیات کسر می شود سپس این مبالغ به پزشک پرداخت خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر در مراکز خصوصی که سیستم بیمه حاکم است، پزشکان مالیات خود را تمام و کمال پرداخت می کند؛ همچنین باید این واقعیت را نیز مدنظر قرار داد که بسیاری از بیماران تحت پوشش بیمه سلامت هستند لذا پزشکان مالیات خود را از طریق بیمه پرداخت می کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره میزان مالیات پزشکان، گفت: در سیستم دولتی ضریب مشخصی است و بین 5 تا 10 درصد درآمد پزشکان شامل مالیات می شود که نسبت به بسیاری از حرفه ها بالا است، در سیستم های خصوصی نیز نُرم های خاصی نسبت به رشته ها وجود دارد که بین 10 تا 25 درصد درآمد پزشکان به مالیات اختصاص می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha