اینکه درد نداشته باشید یا فشارخونتان بالا نرود، به معنای سالم بودن شما نیست. گاهی نشانه‌های به‌ظاهر کوچکی مانند تند شدن نفس بعد از خوردن خوراکی‌ها، می‌تواند از لزوم مراجعه شما به متخصصان خبر بدهد.

شش نشانه‌ ناخوش‌احوالی

سلامت نیوز: اینکه درد نداشته باشید یا فشارخونتان بالا نرود، به معنای سالم بودن شما نیست. گاهی نشانه‌های به‌ظاهر کوچکی مانند تند شدن نفس بعد از خوردن خوراکی‌ها، می‌تواند از لزوم مراجعه شما به متخصصان خبر بدهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، از نظر متخصصان، این علامت به معنای دچار بودن شما به آلرژی غذایی است و در صورتی که نفس‌هایتان به شکل قابل‌توجهی تند و کوتاه شود، باید فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید. انجام تست‌های آلرژی در آزمایشگاه‌ها یکی از راه‌های مشخص شدن ماده‌ای است که به آن حساسیت دارید. پس در صورت تکرار این علامت، حتما موضوع را زیر نظر متخصص آسم و آلرژی بررسی کنید.


خروپف
خروپف‌های شبانه شما شاید باعث عصبانیت همسرتان و خنده دوستانتان شود، اما از نظر متخصصان، می‌تواند به نوعی هشدار بدن شما باشد برای اینکه سریع‌تر سراغ درمان تخصصی بروید. خروپف در بسیاری موارد، تهدیدی جدی برای سلامتتان است. ابتلا به اختلال خواب و آپنه می‌تواند دلیل بیرون آمدن این صداها از حلق یا بینی شما باشد و اگر دیر به فکر درمانش بیفتید، می‌تواند به سلامت قلب و مغز شما آسیب بزند و سلامتتان را تهدید کند. پس حتما سراغ متخصص گوش، حلق و بینی بروید.


نفخ شدید
شکم همیشه ورم‌کرده و گازآلود به شما می‌گوید که در هضم غذاهایتان مشکل دارید. البته اگر حجم گاز حبس‌شده در روده و شکم شما به طور غیرقابل‌تحملی زیاد است، بعید نیست که به حساسیت غذایی دچار باشید یا اینکه به سندرم تحریک‌پذیر روده (IBS) مبتلا باشید. پس حتما از یک متخصص گوارش وقت بگیرید.


خستگی همیشگی
اگر حتی با وجود 8 ساعت خواب در روز، تغذیه مناسب و استراحت کافی، احساس خستگی رهایتان نمی‌کند و اگر در آزمایش خونتان کمبودی یا مشکلی مشاهده نمی‌شود، به روان‌پزشک مراجعه کنید. خستگی مداوم، در صورتی که ناشی از مشکلات قلبی و ریوی نباشد، می‌تواند از ابتلای شما به اختلالات اضطرابی و افسردگی حکایت کند.


اختلال خواب
حتی اگر خسته و کم‌خواب باشید، باز هم زمان زیادی طول می‌کشد تا خواب به چشمتان بیاید؟ اختلال خواب که به دلایل جسمی و روانی زیادی ممکن است شما را دچار کند، در درازمدت نه‌تنها مغزتان را پیر و ناتوان می‌کند، بلکه باعث افسرده و مضطرب شدن شما می‌شود و احتمال دچار شدنتان به سکته مغزی و قلبی را ایجاد می‌کند. می‌توانید با مراجعه به کلینیک خواب، وضعیت خوابیدنتان را بررسی کنید و از دلایل و روش‌های درمان آن باخبر شوید.


سردردهای مداوم
سردردهای بدون نبض اما شدید شما را رها نمی‌کند و از ام‌آرآی گرفته تا رعایت رژیم غذایی غیرمحرک نتوانسته آرامتان کند؟ به گفته متخصصان سردردها در بسیاری موارد از مشکلات عضلانی ناحیه گردن ناشی می‌شوند. وقتی عضلات قسمت بالای گردن شما دچار گرفتگی می‌شوند، ممکن است درد در سرتان بپیچد و اصلا متوجه آسیب‌دیدگی عضلات گردنتان نشوید. پس اگر هر درمانی را تجربه کرده‌اید و آرام نشده‌اید، سراغ متخصصان طب فیزیکی یا ارتوپدی بروید.


فراموش‌کاری
اولین چیزی که با ضعیف شدن حافظه به ذهن شما می‌رسد، احتمال ابتلا به زوال عقل است. اما متخصصان می‌گویند کند شدن حافظه و کم‌توانی در بازیابی اطلاعات، همیشه نشانه پیر شدن مغز یا ابتلا به بیماری‌هایی مثل آلزایمر نیست. به باور آنها، ابتلا به اختلالات اضطرابی یا افسردگی می‌تواند توان شما در بازیابی اطلاعات را کاهش دهد یا حافظه کوتاه‌مدتتان را ضعیف کند. پس اگر وسایلتان را پیدا نمی‌کنید، درستان را یاد نمی‌گیرید و قرارهایی که گذاشته‌اید را فراموش می‌کنید، موضوع را با یک روان‌پزشک در میان بگذارید. شاید شما برای برگرداندن آرامش به مغزتان به راه‌های ویژه‌ای نیاز داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha