متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه میامی طی مطالعات جدید خود به رابطه بین بیماری‌های قلبی و فشارخون با تضعیف حافظه در دوران میانسالی پی‌ برده‌اند.

سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه میامی طی مطالعات جدید خود به رابطه بین بیماری‌های قلبی و فشارخون با تضعیف حافظه در دوران میانسالی پی‌ برده‌اند.

به گزارش ایسنا، این متخصصان می‌گویند نتایج مطالعات اخیر نشان داده است کسانی که به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا هستند، در تست‌های تشخیص مهارت‌های روانی امتیازات کمتری کسب می‌کنند.

سایت اینترنتی هلت دی نیوز در گزارشی اعلام کرد، این متخصصان در فرانسه اطلاعات مربوط به حدود سه هزار و 500 مرد و یكهزار و 300 زن انگلیسی با میانگین سنی 55 سال را که در یک تحقیق طولانی شرکت کرده بودند، مورد بازبینی قرار داده و به نتایج فوق دست یافته‌اند.

آنها متوجه شدند که ابتلا به فشارخون و امراض قلبی در دوران میانسالی منجر به کاهش توانایی‌های ذهنی و ضعف حافظه بویژه در سنین بالاتر می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر رالف ساکو، رئیس انجمن قلب امریکا دراین‌باره خاطر نشان کرد که طیف وسیعی از تحقیقات ثابت کننده اهمیت سلامت قلب و عروق در حفظ کارآیی مطلوب مغز در طول زندگی یک فرد است.

در مطالعات قبلی نیز معلوم شد که چاقی یكی دیگر از عواملی است كه روی عملکرد مغز و كاهش توان و كارآیی ذهنی تاثیرگذار است.

این متخصصان تاكید دارند كه چاقی، ابتلا به امراض قلبی و پیامد آنها كه کاهش توان ذهنی است در سال‌های اخیر در میان جوامع بشری روبه افزایش بوده است و این روند در صورت عدم اقدامات پیشگیرانه فوری ادامه خواهد داشت.

محققان براین باور هستند که چاقی باعث سفت شدن عروق مغزی شده و عملکرد ذهن را از این طریق تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شرح این مطالعه در نشست سالانه آکادمی نورولوژی امریکا در هونولولو ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha