سلامت نیوز :معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان مركزی گفت: در حال حاضر 2 هزار و 35 نفر از بیماران روانی مزمن استان زیرپوشش این سازمان قرار دارند.

غلامرضا ونایی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از این تعداد 731 نفر تحت حمایت مستمر دارو و درمان و مابقی از حمایت‌های موردی نظیر دفترچه درمان، كمك‌های موردی، معافیت اعضای خانواده، كارت بیمه تكمیلی و نگهداری در مراكز بیماران روانی مزمن بهره‌مند هستند.
وی تصریح كرد: همچنین 150 نفر در دو مركز نگهداری درمان و توانبخشی به صورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و 150 نفر از خدمات ویزیت در منزل، در سه مركز استفاده می‌كنند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان مركزی گفت: هم‌اكنون دو مركز به بیماران اعصاب و روان، خدمات توانبخشی روزانه ارائه می‌كنند.
ونایی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش بزرگ سالمندی در اراك خبر داد و خاطر‌نشان كرد: این همایش فردا و در كانون امام علی (ع) اراك برگزار می‌شود.
وی افزود: برنامه توانمند‌سازی سالمندان در شبكه شهری و روستایی كل استان با هدف كلی آگاه‌سازی جامعه، خانواده و توانمند‌سازی سالمندان در ابعاد بهداشتی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اجرا شده و با صرف 220 میلیون و 809 هزار ریال اعتبار 750 نفر سالمند از خدمات لازم در این زمینه بهره‌مند شدند.
معاون بهزیستی استان مركزی ادامه داد: در حال حاضر 24 مركز روزانه و شبانه‌روزی در سطح استان به یك‌هزار و 220 نفر معلول و سالمند و بیمار روانی در سطح استان خدمات توانبخشی آموزشی و نگهداری ارائه می‌دهند كه این مراكز در شش ماهه نخست سال جاری‌ 7 میلیارد ریال یارانه دریافت كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha