نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اصلاحاتی در لایحه منع خشونت علیه زنان صورت گرفت تا نگاه جنسیتی در آن کاهش پیدا کند و تنها مختص به زنان نباشد، این لایحه باید از همه اعضای خانواده در برابر خشونت های موجود حمایت کند.

اصلاح نگاه جنسیتی در لایحه منع خشونت علیه زنان

سلامت نیوز:نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اصلاحاتی در لایحه منع خشونت علیه زنان صورت گرفت تا نگاه جنسیتی در آن کاهش پیدا کند و تنها مختص به زنان نباشد، این لایحه باید از همه اعضای خانواده در برابر خشونت های موجود حمایت کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخانه ملت،سید فاطمه ذوالقدر  در رابطه با لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: متاسفانه خشونت علیه زنان و کودکان یکی از واقعیت‌هایی موجود در جامعه ما است که در این راستا دولت لایحه‌‌ای با همکاری قوه قضاییه مبنی بر منع خشونت علیه زنان تنظیم کرد که تقریباً همه کار‌های آن انجام شده  و ما منتظریم تا به صحن مجلس بیاید و با توجه به زمان محدود باقی مانده این لایحه به تصویب برسد.

اصلاح نگاه جنسیتی در لایحه منع خشونت علیه زنان

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  اصلاحاتی در لایحه منع خشونت علیه زنان صورت گرفت تا نگاه جنسیتی در آن کاهش پیدا کند و تنها مختص به زنان نباشد، این لایحه باید از همه اعضای خانواده در مقابل خشونت‌های موجود در جامعه مانند ضرب و شتم، اسیدپاشی، خشونت اقتصادی و مالی، خشونت در فضای مجازی حمایت کند.

وی ادامه داد: برای ایجاد خانه و جامعه سالم، همه موظف هستند با تمام توان تلاش کنند تا به خانه یا جامعه ای آرام و کم خطر برسیم، بنابراین مردم و همچنین مسئولان در هر رده ای که هستند، باید منع خشونت را دستورکار خود قرار دهند. رفتارها و کردارهای ما است که می تواند رفتار فردی را که در مقابل ما است، خوب یا بد کند.

ذوالقدر تصریح کرد: برای کاهش خشونت علیه زنان و خانواده تنها فرهنگ سازی کافی نیست، و باید در کنار آن قانون قوی وجود داشته باشد، تا اگر زمانی فرهنگسازی عمل نکرد، قانون از خشونت جلوگیری کند. قانون و فرهنگ‌سازی در کنار هم باعث امنیت یک جامعه هستند  و باید در کنار هم و مکمل یکدیگر باشند.

مهمترین دلایل بروز خشونت چیست ؟

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین دلایل بروز خشونت چیست و آیا نابرابری در حقوق بانوان می تواند یکی از عوامل مهمخشونت و افزایش آن باشد، تصریح کرد:  دلیل بیشتر خشونت‌ها در جامعه فرهنگ نادرست و خود برتر بینی در میان برخی از مرد‌، از طرفی تبعیض و نابرابری‌های حقوقی، باور‌های قدیمی و نادرست نیز باعث التهاب این موضوع شده است.

زن در جامعه مکمل مرد بوده و باید آزاده کار، تحصیل داشته باشد و برای زندگی خود تصمیم بگیرد، پاس نداشتن کرامت زن و دریغ کردن حق انتخاب از او، اجبار و اکراه در انتخاب های شخصی زنان به خصوص در خانواده بیشترین آمار خشونت علیه زنان را تشکیل می دهد

 نماینده مردم تهران در  مجلس  افزود:  متاسفانه این فرهنگ نادرست مختص به کشور ما نبوده و جوامع غربی را نیز در بر می‌گیرد، زن در جامعه مکمل مرد بوده و باید آزاده کار، تحصیل داشته باشد و برای زندگی خود تصمیم بگیرد، پاس نداشتن کرامت زن و دریغ کردن حق انتخاب از او، اجبار و اکراه در انتخاب های شخصی زنان به خصوص در خانواده بیشترین آمار خشونت علیه زنان را تشکیل می دهد.اما خوشبختانه آمار بالایی در این حوزه و نابرابری‌های حقوقی در کشور وجود ندارد.

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآورشد: اگر در خانواده‌های غربی خشونتی علیه زنان وجود دارد، به دلیل بنیان سست و ضعیف خانواده‌های آنها است، اما در کشور ما به دلیل وجود مذهب شیعه و اسلام و الگوگیری از پیامبراکرم (ص) در رابطه با برخورد با اهل بیت و خانواده نباید شاهد خشونت‌علیه زنان و خانواده باشیم و این امر بی تردید با فرهنگ‌سازی محقق خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha