سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه حضور در سیستان و بلوچستان، در دیدار با خانواده قربانیان آتش‌سوزی مدرسه ابتدایی اسوه حسنه به سازندگی گفت: «مدارس برای ایمن‌سازی حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارند.»

بودجه فوری۱۲۰ میلیارد تومانی برای مدارس سیستان و بلوچستان

سلامت نیوز:سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه حضور در سیستان و بلوچستان، در دیدار با خانواده قربانیان آتش‌سوزی مدرسه ابتدایی اسوه حسنه به سازندگی گفت: «مدارس برای ایمن‌سازی حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارند.»

گفت‌وگوی کوتاه سازندگی با وزیر آموزش و پرورش را در ادامه بخوانید:

مجلس هفتم بودجه نوسازی برای مدارس تصویب کرد، اما آن بودجه هم ظاهرا در سه دولت گذشته اختصاص داده شد، اما هنوز ۳۰ درصد مدارس ایران ایمن نیستند. مدارس ایران برای تجهیز و ایمنی چقدر بودجه نیاز دارند؟

مدارس برای ایمن‌سازی حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارند. امروز در مورد تفاهمی سه‌جانبه با هلال احمر و استانداری سیستان  و بلوچستان گفت‌وگو شد و یکی دو روزه ابلاغ می‌شود که استانداری و هلال‌احمر و آموزش و پرورش ۱۲۰ میلیارد برای ایمن‌سازی فوری مدارس سیستان و بلوچستان هزینه کنند.

‌ اعلام شده دو سال برای ایمن‌سازی مدارس سیستان و بلوچستان زمان لازم هست، دولت بودجه‌ای برای این منظور اختصاص داده؟
سلامت دانش‌آموزان خط قرمز ماست و اگر جایی ایمنی آنها در خط  بود بدون تردید باید کلاس یا مدرسه تا رسیدن به شرایط ایمن تعطیل شود. در دولت هم پس از گزارش بنده برخی از وزرا مثل مهندس زنگنه برای مشارکت در ایمن‌سازی مدارس اعلام آمادگی کردند. این هفته تلاش می‌کنم جلسه با ایشان و آقای نوبخت برای تامین منابع جهت ایمن‌سازی مدارس داشته باشیم تا در میان‌مدت و دو تا سه سال این مسئله را حل کنیم

گفته شده کادر آموزشی مدارس آموزش ایمنی دیده‌اند، این آموزش و دستورالعمل‌ها برای همه مدیران و معلمان بوده؟
مدیران مدارس امسال آموزش‌های ایمنی و مقابله با حوادث دیدند.

هلال احمر اعلام کرده آماده است تمام ‌مدارس سیستان و بلوچستان را به سیستم‌ گرمایشی ایمن مجهز کند، این پیشنهاد را می‌پذیرید؟
پیشنهاد هلال‌احمر تامین یک‌سوم هزینه است، یک سوم از سوی استانداری سیستان و بلوچستان و یک‌سوم از سوی آموزش و پرورش تامین می‌شود. البته با همکاری هلال‌احمر می‌خواهیم از فرصت دوساعتی که در هفته برای مدارس فعالیت‌های غیردرسی گذاشته‌ایم چند جلسه را به آموزش‌های مرتبط با ایمنی اختصاص دهیم. اما با صرف آموزش مشکلات حل نمی‌شود؛ ارزیابی و نظارت دقیق‌تری به زودی با چک لیست جامع از تمام مدارس غیردولتی و در مرحله بعد دولتی انجام می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha