معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در بیش از ۱۰ استان کشور خبر داد.

بارش برف و باران در ۱۵ استان کشور/ تهران برفی می‌شود

سلامت نیوز: معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در بیش از ۱۰ استان کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،عین‌الله جهانی در خصوص وضعیت جوی جاده‌های کشور اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور، اکثر استان‌های غربی و شمال غربی کشور متأثر از بارش برف هستند؛ هم‌اکنون بارش برف را در اکثر محورهای استان لرستان، همدان، قزوین و زنجان شاهد هستیم؛ همین وضعیت در محور اسالم- خلخال در استان اردبیل، سردشت- پیرانشهر و شاهین‌دژ- تکاب در استان آذربایجان غربی، سنندج- قروه در استان کردستان، اراک- بروجرد در استان مرکزی و ارتفاعات فیروزکوه، هراز و چالوس وجود دارد.

وی ادامه داد: هموطنان برای تردد از محورهای یاد شده حتماً زنجیر چرخ همراه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند؛ از طرفی رعایت دو نکته حرکت با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی برای رانندگی در محورهای برفگیر و لغزنده ضروری است.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا افزود: در حال حاضر بارش باران را در اکثر محورهای استان کردستان، کرمانشاه، تهران، البرز، مازندران، خوزستان، گیلان، اصفهان، سمنان و قم شاهد هستیم؛ بنابراین محورهای بارانی نیز لغزنده هستند و رانندگان هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا تصادفی رخ ندهد.

جهانی اظهار کرد: همچنین مه‌گرفتگی در محورهای استان آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و همدان وجود دارد لذا در این محورها با کاهش دید مواجه هستیم؛ از طرفی در محور اسالم به خلخال در استان اردبیل با مه‌گرفتگی و کولاک و باد شدید مواجه هستیم؛ همچنین احتمال بارش برف در تهران از عصر امروز پیش بینی می‌شود.

وی درباره شرایط ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: هم‌اکنون ترافیک در آزادراه تهران- کرج محدوده گرمدره و آزادراه کرج- قزوین محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس سنگین است؛ از طرفی بار ترافیکی در ورودی‌های پایتخت نیز پرحجم گزارش شده است و در دیگر محورهای کشور مشکل ترافیکی خاصی وجود ندارد.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در پایان بار دیگر تأکید کرد: لزوم رانندگی در محورهای لغزنده در فصل زمستان حرکت با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی است؛ با توجه به شرایط جوی نامناسب در محورهای کشور، هموطنان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و اگر قصد سفر دارند، برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ تماس بگیرند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha