چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 267430

مسئول بهبود تغذیه گروه سلامت جمعیت، خانواده و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: وعده‌های غذایی نامنظم و پرخوری منجر به اضافه وزن و چاقی می‌شود.

علت افزایش وزن در ایام نوروز

سلامت نیوز:مسئول بهبود تغذیه گروه سلامت جمعیت، خانواده و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: وعده‌های غذایی نامنظم و پرخوری منجر به اضافه وزن و چاقی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، فرشته فزونی، اظهار داشت: در ایام نوروز که هموطنان به دید و بازدید و مهمانی می‌پردازند، باید نکات صحیح تغذیه‌ای را مدنظر قرار دهند و با استفاده از الگوی غذایی مناسب و متعادل از تعطیلات و ایام نوروز با سلامتی و شادی لذت ببرند.
وی به هموطنان توصیه کرد: در ایام نوروز از پرخوری و ریزه خواری پرهیز شود. مواد غذایی پرکالری مانند شیرینی، شکلات و نوشیدنی‌های شیرین محدود شود.
فزونی با عنوان این مطلب که مصرف غذاهای دریایی و لبنیات کم چرب در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود، گفت: سعی کنید ساعات غذا خوردن و خوابیدن در این ایام منظم باشد. زیرا وعده‌های غذایی نامنظم و پرخوری منجر به اضافه وزن و چاقی می‌شود.
وی ادامه داد: غلات کامل مانند نان سنگک، برنج سبوس دار و…، به میزان مناسب مصرف شود.
این کارشناس تغذیه تاکید کرد: روزانه حداقل ۵ وعده میوه و سبزی تازه مصرف شود. زیرا، سبزی و میوه‌های رنگی و جوانه‌های تازه سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند.
وی اظهارداشت: از مصرف زیاد نوشیدنی‌های گازدار، چای و قهوه پرهیز شود. به جای مصرف نوشابه‌های گازدار و آب میوه‌های مصنوعی، از دوغ، آب، نکتار میوه‌ها و آب میوه تازه استفاده شود.
فزونی گفت: روزانه بین ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.
وی تاکید کرد: مصرف شکر، قندهای ساده، نمک، کربوهیدرات‌های تصفیه شده را محدود کنید. آجیل و مغزهای کم نمک یا بی نمک به عنوان میان وعده و در مقدار متعادل مصرف شود.
این کارشناس تغذیه، افزود: با توجه به مصرف تنقلات و آجیل در این ایام حجم مواد غذایی را در هر وعده کاهش دهید و به ویژه شام را مختصر میل کنید. ضمن اینکه، از روغن‌های مایع خوراکی به جای روغن‌های جامد و اشباع شده به میزان متعادل استفاده کنید.
وی ادامه داد: غذای خود را کم نمک و کم چرب تهیه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha