مدیرعامل انجمن صرع ایران، از دارو به عنوان درمان اصلی بیماران مبتلا به صرع نام برد و گفت: با توجه به سیاست وزارت بهداشت، سعی شده مواد اولیه داروهای خارجی وارد شده و در داخل تولید شود.

۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به صرع در کشور/ دارو حرف اول را می‌زند

سلامت نیوز:مدیرعامل انجمن صرع ایران، از دارو به عنوان درمان اصلی بیماران مبتلا به صرع نام برد و گفت: با توجه به سیاست وزارت بهداشت، سعی شده مواد اولیه داروهای خارجی وارد شده و در داخل تولید شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،داریوش نسبی طهرانی، با عنوان این مطلب که تنها مسئله بیماران مبتلا به صرع دارو است، اظهار داشت: درمان اصلی بیماران مبتلا به صرع دارو است و از همین رو، دسترسی به دارو برای این بیماران، حرف اول را می‌زند.

وی با تاکید بر اهمیت در دسترس بودن دارو برای بیماران مبتلا به صرع، تصریح کرد: در بحث درمان بیماران مصروع، دو مسئله وجود دارد. نخست، اینکه دارو وجود داشته باشد و مسئله دوم، در دسترس بودن دارو است.

نسبی طهرانی ادامه داد: زمان دسترسی به دارو می‌تواند برای بیماران مصروع حیاتی و آسیب زننده باشد. یعنی اگر به موقع و در زمان کوتاه، به دارو دسترسی نداشته باشند، می‌تواند برای آنها خطرناک باشد.

مدیرعامل انجمن صرع ایران با عنوان این مطلب که برخی از داروهای خارجی کمیاب است، گفت: با توجه به سیاست وزارت بهداشت، سعی شده مواد اولیه داروهای خارجی وارد شده و در داخل تولید شود.

نسبی طهرانی با اشاره به وجود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به صرع در کشور، افزود: وابستگی این بیماران به دارو بالاست و نمی‌توان به یکباره داروی آنها را تغییر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha