مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیمه درمان مددجویان شهری کمیته حضرت امام (ره)، افراد فاقد هویت، زندانیان و اتباع خارجی از ابتدای امسال به ماموریت های بیمه سلامت اضافه شده است.

زندانیان و خانواده آنان در دوران حبس زیرپوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

سلامت نیوز: مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیمه درمان مددجویان شهری کمیته حضرت امام (ره)، افراد فاقد هویت، زندانیان و اتباع خارجی از ابتدای امسال به ماموریت های بیمه سلامت اضافه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، کیومرث مظفری در نشست خبری که در محل جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: بیمه سلامت به اتباع خارجی که کارت هویت رسمی دارند نیز ارائه خدمات می‌دهد و سازمان بیمه سلامت حداقل ۹۰ درصد از هزینه‌های بستری بیماران را طبق تعرفه مصوب پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیک تاکنون در چهار شهرستان اجرا شده، گفت: استان کرمانشاه در طرح نسخه نویسی الکترونیک رتبه سوم کشوری را دارد.

مظفری ادامه داد: این طرح تاکنون در شهرستان‌های هرسین، کنگاور، صحنه و جوانرود آغاز شده و در بقیه شهرستان‌های استان نیز تا پایان سال راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه استقرار برنامه تبادل الکترونیک اسناد بستری بیمارستان‌های دانشگاهی در حال پیگیری است، اظهار داشت: این طرح به زودی در بیمارستان شهید چمران کنگاور به عنوان پایلوت اجرا می‌شود, پس از این به تدریج به سایر بیمارستان‌های استان تعمیم داده می‌شود.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال به استان اختصاص یافته که در وجه مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است.

این مسؤول خاطرنشان ساخت، در صدور دفترچه برای مددجویان شهری کمیته امداد امام (ره) تاکنون برای ۳۰ هزار نفر دفترچه صادر شده که استان در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: در سال گذشته هر ثانیه ۶ نفر با دفترچه بیمه سلامت به مراکز درمانی سرپایی و بستری مراجعه کرده‌اند و مؤسسات درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان هزار و ۴۰ مرکز است.

وی با تاکید براینکه هدفمندشدن یارانه درمان گامی برای تحقق عدالت در سلامت است، افزود: پرداخت صددرصدی هزینه‌های بیماران خاص انجام شده به گونه‌ای که در سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص در استان هزینه شده و هر بیمار هموفیلی ماهیانه سه و نیم تومان هزینه دارد.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۰ هزار پرونده بستری بیمه شدگان در استان بوده، اظهار داشت: ۴۰۰ میلیارد تومان سال ۹۷ هزینه کرد برای بیمه شدگان هم داشتیم که ۵۰ میلیارد تومان برای درمان سطح یک بیمه روستایی، ۲۵ میلیارد تومان برای بیماران خاص و ۵۰ میلیارد تومان نیز برای دارو بود.

به گفته مظفری، سازمان بیمه سلامت ایران حداقل ۷۰ درصد از هزینه‌های سرپایی بیماران را طبق تعرفه مصوب پوشش می‌دهد.

یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha