نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد زنانی که در فاصله سنی ۴۰ و ۴۴ سال وارد یائسگی می‌شوند خطر ابتلای آنها به یک وضعیت غیرکشنده قلبی ۴۰ درصد بیشتر می‌شود.

یائسگی زودرس خطر ناراحتی‌های قلبی را افزایش می‌دهد

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد زنانی که در فاصله سنی ۴۰ و ۴۴ سال وارد یائسگی می‌شوند خطر ابتلای آنها به یک وضعیت غیرکشنده قلبی ۴۰ درصد بیشتر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان دانشکده بهداشت عمومی «کوینزلند» در استرالیا در این مطالعه داده‌های بیش از ۳۰۰ هزار زن را که بخشی از ۱۵ مطالعه در سراسر جهان بودند تجزیه و تحلیل کردند و متوجه شدند زنانی که قبل از سن ۵۰ سالگی وارد یائسگی می‌شدند خطر ابتلای آنها به یک مشکل غیر کشنده قلبی مانند حمله قلبی یا آنژین بیشتر بود؛ همچنین بر اساس نتایج این مطالعه هر چه یائسگی زودتر بروز می‌کرد این خطر افزایش می‌یافت.

«گیتا میشرا» نویسنده این مطالعه و استاد دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه کوینزلند گفت: زنان زیر ۴۰ سال که به یائسگی پیش از موعد مبتلا می‌شوند تقریبا دو برابر احتمال دارد که قبل از سن ۶۰ سالگی به یک حادثه غیرکشنده قلبی و عروقی مبتلا شوند که این میزان با زنانی قابل مقایسه است که در سنین ۵۰ یا ۵۱ سالگی -سن استاندارد یائسگی - یائسه می‌شوند.

وی افزود: زنانی که در سنین ۴۰ و ۴۴ سال وارد یائسگی می‌شوند ۴۰ درصد بیشتر احتمال دارد که به یک وضعیت قلبی مبتلا شوند.

تحقیقات قبلی نشان داده‌اند که ارتباطی بین یائسگی زودرس و ابتلا به مشکلات قلبی که به مرگ منجر می‌شود، وجود دارد.
میشرا گفت: رابطه میان یائسگی پیش از موعد با حوادث غیر کشنده قلبی عروقی تاکنون مشخص نبود. استعمال سیگار، اضافه وزن یا چاقی و داشتن سطح تحصیلات پایین نیز از عواملی هستند که ابتلا به یائسگی زودرس و خطر ابتلای یک زن به بیماری‌های قلبی عروقی را تقویت می‌کند. وی تاکید کرد که یافته‌های این مطالعه دارای پیامدهای بالینی و بهداشت عمومی است.

نتایج این مطالعه در شماره سوم اکتبر نشریه The Lancet: Public Health منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha