دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 283334

از آن جایی که غذاها حاوی قند زیادی است، بخش فراوانی از کالری دریافتی روزانه را قند این غذاها به خود اختصاص می دهد. در ایالات متحده آمریکا ۱۷ درصد از کل کالری دریافتی بزرگ سالان و ۱۴ درصد از کل کالری دریافتی کودکان از قند اضافی تشکیل شده است.

چرا قند زیاد برای سلامت مضر است؟

سلامت نیوز:از آن جایی که غذاها حاوی قند زیادی است،  بخش فراوانی  از کالری دریافتی روزانه را قند این غذاها به خود اختصاص می دهد. در ایالات متحده آمریکا ۱۷ درصد از کل کالری دریافتی بزرگ سالان و ۱۴ درصد از کل کالری دریافتی کودکان از قند اضافی تشکیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در رژیم های غذایی مختلف  توصیه می شود کالری دریافتی از قند اضافی را کمتر از 10 درصد در روز محدود کرد ومتخصصان مصرف قند را عامل اصلی چاقی و بسیاری از بیماری های مزمن از جمله دیابت نوع دو بر می شمارند.

از جمله دلایلی که نباید قند اضافی دریافت کرد موارد زیر است: قند اضافی سبب افزایش وزن می شودنرخ چاقی در سراسر جهان رو به افزایش است و مصرف قند اضافی، به ویژه قند موجود در نوشیدنی ها یکی از اصلی ترین دلایل آن است.

مصرف زیاد فروکتوز سبب مقاومت بدن نسبت به لیپتین می شود؛ لیپتین یک هورمون مهم است که میزان غذای مصرفی را تنظیم و سیگنال های سیری را به مغز ارسال می کند .تحقیقات نشان می دهد، افرادی که نوشیدنی های قندی مانند نوشابه و شربت مصرف می کنند نسبت به دیگران وزن بیشتری دارند.

 افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبیرژیم های غذایی با درصد قند بالا خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی را که اصلی ترین علت مرگ و میر در جهان امروز هستند افزایش می دهد.شواهد حاکی از این است که رژیم های حاوی درصد قند بالا به چاقی مفرط، التهاب، تری گلیسرید بالا، افزایش قند خون و فشار خون بالا منجر می شود؛ همه این موارد عوامل موثر در بروز بیماری های قلبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha