معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تلاش از این وزارتخانه برای کاهش شیوع کرونا و تنش روانی در جامعه خبر داد.

تلاش جامعه دانشگاهی برای کاهش شیوع کرونا و تنش روانی در جامعه

سلامت نیوز:معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تلاش از این وزارتخانه برای کاهش شیوع کرونا و تنش روانی در جامعه خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«غلامرضا غفاری» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره نقش دانشجویان جهت فرهنگ‌سازی و کاهش شیوع کرونا ویروس در جامعه گفت: در حال حاضر یکی از مسائلی که اکنون در جامعه ما وجود دارد، فشار روانی است که در پی شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است. به نظر می‌رسد، مشارکت آگاهانه در عرصه‌های مختلف که از خود مراقبتی شروع می‌شود و بهداشت فردی و جمعی را در پی دارد‌، می‌تواند به کاهش شیوع کرونا و همچنین کاهش تنش روانی جامعه کمک کند.


وی ادامه داد: بر همین مبنا ما یک پویش دانشجویی را هم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هم در وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ویژه دانشجویان راه‌اندازی کردیم. از طریق این پویش اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی مفیدی صورت می‌گیرد و بر اساس توانایی دانشجویان از آنها کمک گرفته خواهد شد.


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان با ورود به سامانه‌ای که برای پویش دانشجویی در نظر گرفته شده می‌توانند ثبت‌نام کنند و در صورت نیاز از حمایت‌های آنان بهره گرفته خواهد شد.


غفاری اضافه کرد: دانشجویان باید در این سامانه اعلام کنند که چه توانایی‌هایی دارند و طبق آن با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در هر استان، به کار گرفته می‌شوند.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اظهار داشت: طی هماهنگی که با وزارت بهداشت انجام شده و بر اساس نیازهای احتمالی که می‌تواند وجود داشته باشد، در سامانه مشخص شده که به طور مثال چه کسانی در حوزه پزشکی و سلامت می‌توانند، کمک کنند یا حتی در ارتباط با فعالیت‌هایی که فراتر از اینها است، چه کسانی تمایل به کمک و فعالیت دارند که هر کدام بنا به نیاز انتخاب خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha