معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ایران گفت:ما تعداد زیادی دختران فارغ‌التحصیل در رشته‌های مهندسی، محیط زیست و رشته‌‌هایی در زمینه‌ی صنعت نفت و انرژی داریم که واقعا می‌توانند فعال باشند.

زنان در کنترل مصرف انرژی تاثیر زیادی دارند

سلامت نیوز:معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ایران گفت:ما تعداد زیادی دختران فارغ‌التحصیل در رشته‌های مهندسی، محیط زیست و رشته‌‌هایی در زمینه‌ی صنعت نفت و انرژی داریم که واقعا می‌توانند فعال باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ،معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ایران در مراسم امضای تفاهم نامه بین معاونت زنان و وزارت نفت که همراه با حضور وزیر نفت برگزار شد بیان کرد: ما یک تکلیفی انسانی داریم که بحث حفاظت از منابع است و اینکه حقوق نسل‌های آینده را مورد توجه قرار می‌دهد، همچنین بحث ‌توسعه پایدار تا برای نسل‌های آینده هم قابل دستیابی باشد و همینطور بحث منطقی و اقتصادی استفاده از الگوی مصرف که این فرصت را در اختیار کشور قرار می‌دهد تا در عین حال که نیازهای خودش را تامین می‌کند در عین حال در اقتصاد ملی هم بتوانند از این جهت رونق پیدا کند.

وی ادامه داد: در این زمینه ما مشکلاتی را در الگوی مصرف داریم و تبعات مختلفی برای کشور ما دارد که یکی از آن بحث محیط زیست و آلودگی محیط زیست و آلودگی هوا است که خوشبختانه تغییر رویکردها و سیاست‌هایی که طی سال‌های اخیر مخصوصاً الان اتخاذ شده بسیار می‌تواند در این زمینه موثر باشد که در این زمینه ما دو رویکرد را باید دنبال کنیم رویکرد اول بحث مشوق‌ها است که اگر یارانه هم در این مسئله وجود داشته باشد، باید به صورت هدفمند مورد استفاده قرار بگیرد که خوشبختانه اقداماتی که وزیر نفت به آن اشاره کرده است از قبل هم دنبال شده و در این زمینه کمک بسیار زیادی خواهد کرد که امیدواریم مصوباتی که این هفته یا هفته‌ آینده به تصویب می‌رسد مفید فایده قرار گیرد.

ابتکار افزود: چون اینها مسئله‌ اقتصادی را در بر می‌گیرد که اگر خانوارها به آن توجه داشته باشند که الگوی مصرفشان را اصلاح کنند از نظر اقتصادی به صرفه‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد:ما تعداد زیادی دختران فارغ التحصیل در رشته‌های مهندسی، محیط زیست و رشته‌‌هایی که در این زمینه واقعا می‌توانند فعال باشند داریم.

ابتکار گفت: و اگر بخش خصوصی بخواهد از این مشوق‌ها استفاده بکند، یعنی اصلاح موتورخانه‌ها، بهینه‌سازی و هوشمندسازی‌ها اتفاق بسیار بزرگی خواهد بود که خوشبختانه گام‌های اولیه در این زمینه برداشته شده و شرکت‌های دانش بنیانی هستند که شکل گرفتند و اگر بتوانیم یک حرکت خوب و فراگیر در این زمینه انجام دهیم حتی مسئله اشتغال را هم می تواند کمک کند تا دختران و جوانان فارغ التحصیل ما که در این زمینه جویای کار هستند را کمک کند.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها سیصد هزار نفر اشتغال را با همین بهینه سازی موتورخانه‌ها گزارش کردند و در کشور ما هم طبق پیش‌بینی‌هایی که در گذشته انجام دادیم، حدود صد هزار نفر اشتغال بود، بنابراین مسئله اشتغال هم در این زمینه بسیار جدی و مهم است درین تفاهم نامه ما سعی خواهیم کرد که از ظرفیت نهادهای مدنی و جریان‌های قوی اجتماعی در حوزه زنان و حتی در حوزه‌های مرتبط مثل محیط زیست استفاده کنیم، چون زنان می‌توانند حرکت خوبی ایجاد کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha