یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 304827

انجام جراحی کاهش وزن مانند یک سفر به اقدامات و ملزوماتی نیاز دارد. آن هم یک سفر نسبتا طولانی! بعد از این‌که شما جراح مناسب خود را انتخاب کردید، جراح در ویزیت اول با محاسبه شاخص توده بدنی و مصاحبه با شما در صورتی که بر اساس معیارهایی که قبلا گفته شد نامزد مناسبی برای عمل جراحی چاقی باشید، اطلاعات کافی راجع به انواع جراحی‌های چاقی و مزایا و عوارض احتمالی آن را به شما می‌دهد.

اقدام‌های ضروری پیش از عمل جراحی چاقی

سلامت نیوز-* دكتر شهاب شهابی: انجام جراحی کاهش وزن مانند یک سفر به اقدامات و ملزوماتی نیاز دارد. آن هم یک سفر نسبتا طولانی! بعد از این‌که شما جراح مناسب خود را انتخاب کردید، جراح در ویزیت اول با محاسبه شاخص توده بدنی و مصاحبه با شما در صورتی که بر اساس معیارهایی که قبلا گفته شد نامزد مناسبی برای عمل جراحی چاقی باشید، اطلاعات کافی راجع به انواع جراحی‌های چاقی و مزایا و عوارض احتمالی آن را به شما می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،اقداماتی که پیش از جراحی باید انجام شود: کسب اطلاعات و آگاهی لازم در مورد سیر جراحی کاهش وزن، مزایا و‌ عوارض آن و تغییر شیوه زندگی پس از آن از طریق کتاب‌ها، روزنامه‌ها، وبگاه‌ها و افرادی که تجربه عمل را داشته‌اند. ترک سیگار، مشروبات الکلی و قلیان و هر گونه دخانیات تا هشت هفته قبل از جراحی چاقی. زیرا اینها می‌تواند عوارض منفی جدی روی نتایج عمل جراحی ایجاد کند.

تعهد و تغییر شیوه زندگی و اصلاح رژیم غذایی و فعالیت و ورزش مناسب را باید از دو هفته پیش از عمل جراحی آغاز کنید و بدانید کاهش حتی چند کیلوگرم از وزن شما در نتایج عمل تاثیر بسزایی خواهد داشت. در این مرحله می‌توان از مشاوره تغذیه و پزشکی ورزشی نیز بهره برد. انجام آزمایش‌های قبل از عمل شامل آزمایش کامل خون، آزمایش قندخون، آزمایش‌های چربی خون و کلسترول، آزمایش‌های عملکرد کلیه، کبد و تیروئید، آزمایش میزان انعقاد خون، آزمایش ادرار و میزان ویتامین‌ها و آهن، تست‌های مربوط به هپاتیت، تست بارداری در خانم‌ها.

هر کدام از این آزمایش‌ها برای ارزیابی کلی و دقیق وضعیت بیمار و بررسی و اصلاح اختلالات قبل از عمل برای جلوگیری از عوارض احتمالی و نتایج بهتر انجام می‌شود. سونوگرافی کامل شکم و لگن برای بررسی وضعیت کبد،کیسه صفرا و... . مشاوره با فوق‌تخصص گوارش و انجام اندوسکوپی بررسی وضعیت مری و معده و دور ازدهه از نظر زخم و فتق معده و عفونت اچ پیلوری.

 انجام مشاوره روانپزشکی و بررسی و درمان اختلالات روانی و پرخوری عصبی. مشاوره فوق تخصصی ریه برای اسپیرومتری (تست ریه) بررسی آپنه خواب. مشاوره با متخصص قلب برای بررسی نوار قلب اکوکاردیوگرافی. گرفتن تاییدیه بیمه پایه و بیمه تکمیلی (در صورت وجود) برای تقبل بخشی از هزینه‌ها.

همان‌طور که می‌بینید انجام جراحی چاقی با مشورت متخصصان چند رشته تخصصی و فوق‌تخصصی انجام می‌شود. علاوه بر این در موارد خاص به مشاوره فوق تخصص غدد و اقدامات تکمیلی دیگری نظیر سونوگرافی و ماموگرافی پستان و عکس قفسه صدری و غیره نیاز است. بهتربن راه پیشگیری عوارض احتمالی، شناسایی عامل آن پیش از عمل است.

*متخصص جراحی چاقی و متابولیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha