بسیاری از افراد برای کاهش وزن از رژیم غذایی کمک می‌گیرند، اما استفاده از رژیم گاهی می‌تواند خطرناک باشد؛ ضعف، بی‌حوصلگی، کاهش شدید فشار خون و بسیاری دیگر از علائم می‌توانند نتیجه عمل کردن به یک رژیم غذایی خطرناک باشند.

رژیم لاغری نگیرید اگر این شرایط را دارید

سلامت نیوز: بسیاری از افراد برای کاهش وزن از رژیم غذایی کمک می‌گیرند، اما استفاده از رژیم گاهی می‌تواند خطرناک باشد؛ ضعف، بی‌حوصلگی، کاهش شدید فشار خون و بسیاری دیگر از علائم می‌توانند نتیجه عمل کردن به یک رژیم غذایی خطرناک باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت انتخاب، اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، بهتر است روی اصولی متمرکز شوید که برای سلامتی شما مفیدند و اگر یکی از ۵ شرایط زیر را دارید، بهتر است رژیم خود را متوقف کنید.


باردار یا در حال تلاش برای بارداری هستید

طبق تحقیقات تغذیه ای، بهترین زمان برای کاهش وزن پیش از زمانی است که قصد باروری دارید، درواقع این بسیار خطرناک است که یک مادر باردار یا مادری که در تلاش است باردار شود، خود را از وعده‌های غذایی مقوی و پر ویتامین محروم کند، محرومیت مادر از فسفر، اسیدفولیک، ویتامین B۱۲ و اسیدهای چرب امگا ۳ می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ بنابراین در دوران بارداری به جز با نظر متخصص تغذیه و متخصص زنان و زایمان رژیم نگرید.


در خواب مشکل دارید

بسیاری از افراد برای افزایش سوخت و ساز بدن خود به کافئین پناه می‌برند، اما غذاها و نوشیدنی‌های حاوی کافئین، مانند قهوه و چای و شکلات خالص ممکن است، باعث بی خوابی شوند. ماده محرک شیمیایی که می‌تواند تا هشت ساعت در سیستم بدن شما بماند، بنابراین اگر در خواب مشکل دارید باید از مصرف کافئین نزدیک به زمان خواب خودداری کنید.


همیشه خسته هستید

رژیم غذایی بسیار کم کالری ممکن است باعث خستگی شدید شما شود، بدن هر انسان بالغ به چربی مفید، پروتئین، ویتامین و انواع مواد مغذی و معدنی نیازمند است و وقتی به مدت طولانی خود را از مواد غذایی محروم می‌کنید، درواقع خود را در خطر خستگی و ضعف مداوم قرار می‌دهید.


معده‌درد دارید

رژیم‌های سنگین غذایی می‌توانند فشار مضاعفی به معده وارد کرده و حتی معده را مستعد زخم معده یا سایر مشکلات کنند، برای مثال کاهش شدید وعده‌های غذایی می‌تواند منجر به سوزش معده، ریفلاکس اسید معده و مواردی مشابه شود، اگر برای افزایش سوخت و ساز بدن خود در مصرف ادویه و انواع فلفل زیاده روی کنید، ممکن است معده خود را در معرض تهدید بگذارید.


شما مستعد بیماری هستید

اگر مرتب بیمار می‌شوید، آن هم بدون هیچ دلیل خاصی، احتمال دارد بدنتان بسیار ضعیف شده باشد یا دچار کمبود ویتامین شده باشید، بنابراین باید به بدن خود استراحت داده و بیشتر میوه و سبزیجات سالم و غذاهای مقوی مصرف کنید. رژیم‌های غذایی پیاپی می‌توانند سلامتی شما را به خطر بیندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha