معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شبکه بهداشتی کشور قبل از خانه های بهداشت برای مراقبت و کنترل بیماری ها سطح فردی و خانوادگی مورد توجه قرار گیرد به همین دلیل باید کنترل بیماری ها را از آموزش به افراد و خانواده ها شروع کنیم.

کنترل بیماری‌ها باید از آموزش به افراد و خانواده ها شروع شود

سلامت نیوز:معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شبکه بهداشتی کشور قبل از خانه های بهداشت برای مراقبت و کنترل بیماری ها سطح فردی و خانوادگی مورد توجه قرار گیرد به همین دلیل باید کنترل بیماری ها را از آموزش به افراد و خانواده ها شروع کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا؛ علیرضا رئیسی، روز سه شنبه در وبینار شبکه دیابت کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: دیابت و پوکی استخوان جزو بیماری هایی است که با توجه روند افزایش سالمندی در کشور در آینده بیشتر شنیده خواهد شد.


وی ادامه داد: برای هر بیماری از جمله دیابت و پوکی استخوان باید علاوه بر داشتن شبکه تحقیقات فعال در سه حوزه دیگر شامل پیشگیری، درمان و توانبخشی برنامه داشته باشیم. باید برای هر کدام از بیماری های غیر و اگیر که در آینده گسترش می یابند، شبکه مراقبت و درمان داشته باشیم و همه اجزای مدیریت این بیماری ها را مد نظر قرار دهیم.


رئیسی گفت: اکنون شبکه بهداشتی کشور از خانه بهداشت شروع می شود. مرحله بعدی آن مراکز بهداشتی- درمانی، سطح بالاتر کلینیک های تخصصی و سطح بعدی بیمارستان است اما باید یک سطح دیگر قبل از خانه بهداشت هم برای مراقبت و کنترل بیماری ها داشته باشیم و آن سطح فردی و خانوادگی است. کنترل بیماری ها را باید از آموزش به افراد و خانواده ها شروع کنیم.


وی افزود: در مورد مراقبت از سالمندان تاکنون شعار زیاد داده ایم اما کار عملی زیادی انجام نشده است، جای کار زیادی در این حوزه وجود دارد. اکنون حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور سالمند هستند اما تا سه دهه آینده ۲۵ درصد جمعیت ایران سالمند خواهدبود، بنابراین خیلی بیشتر باید در این زمینه کار کنیم.


معاون وزیر بهداشت گفت: سوال این است که آیا برای مراقبت از بیماران دیابت باید گروه های سنی بیماران را جدا کنیم یا همه گروهها را با هم ببینیم.
باقر لاریجانی، رئیس شبکه بهداشت دیابت در پاسخ گفت: واقعیت این است که وزارت بهداشت تاکنون از این دسته بندی ها سودی نبرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha