یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 312338

التهاب پروستات یکی از شایع ترین بیماری‌ها در مردان است که اگر کنترل نشود، می‌تواند تبدیل به سرطان پروستات شود. بی اختیاری در کنترل ادرار، وجود کریستال، عفونت یا خون در ادرار و ادرار قطره قطره و مکرر همراه با درد یا سوزش و احساس تخلیه نشدن کامل مثانه و بالا بودن فاکتور PSA(عمده ترشح PSA از بافت های پروستات بوده و وابسته به هورمون های اندروژن است.) در خون نشانه ای از التهاب یا بدخیمی پروستات است که البته با آزمایش تکمیلی، بیشتر مشخص می شود.

مواد غذایی موثر در کاهش التهاب پروستات

سلامت نیوز:التهاب پروستات یکی از شایع ترین بیماری‌ها در مردان است که اگر کنترل نشود، می‌تواند تبدیل به سرطان پروستات شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، بی اختیاری در کنترل ادرار، وجود کریستال، عفونت یا خون در ادرار و ادرار قطره قطره و مکرر همراه با درد یا سوزش و احساس تخلیه نشدن کامل مثانه و بالا بودن فاکتور PSA(عمده ترشح PSA از بافت های پروستات بوده و وابسته به هورمون های اندروژن است.)   در خون نشانه ای از التهاب یا بدخیمی پروستات است که البته با آزمایش تکمیلی، بیشتر مشخص می شود.

علاوه بر سابقه ژنتیکی چاقی و اضافه وزن نداشتن فعالیت بدنی هم از عوامل مهمی است که زمینه را برای التهاب پروستات فراهم می کند. بنابراین نخستین و مهم ترین توصیه به این بیماران، آن است که وزن خود را کنترل کنند. مصرف کالری زیاد و مصرف مداوم مواد شیرین و قندهای ساده و شکر مانند انواع شیرینی ها ،کیک ها و نوشابه، همچنین مصرف مواد غذایی پرچرب به ویژه چربی های ترانس و اشباع مانند روغن های حیوانی یا جامد، کره و لبنیات پرچرب، التهاب پروستات را بیشتر می کند.

مصرف سبزی ها و میوه‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز رنگ به ویژه گوجه فرنگی، انواع توت ، انواع کلم ، مرکبات مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت انار، هندوانه، فلفل دلمه ای‌های رنگی، سیر و پیاز، هویج و چغندر نقش محافظتی مهمی در پیشگیری از التهاب و بزرگ شدن پروستات دارد. رژیم غذایی کم چرب و پرفیبر، مصرف حبوبات و غلات کامل به دلیل فیبر بالا و مصرف منابع اسیدهای چرب امگا ۳ مانند ماهی و غذاهای دریایی و مغزها مانند گردو ،بادام و روغن زیتون باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha