سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

رئیس فراکسیون سلامت سالمندان گفت که در سال ۱۴۳۰ حدود ۳۳ درصد جامعه را سالمندان تشکیل می دهند لذا باید در فرصت کم باقی مانده برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

هشدار بندپی نسبت به پدیده سالمندی جامعه

سلامت نیوز:رئیس فراکسیون سلامت سالمندان گفت که در سال ۱۴۳۰ حدود ۳۳ درصد جامعه را سالمندان تشکیل می دهند لذا باید در فرصت کم باقی مانده برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فراکسیون سلامت سالمندان نشستی جهت بررسی مسائل سالمندی و عملکرد دستگاه های اجرایی موارد مرتبط با آن در قانون برنامه ششم توسعه را با حضور رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت، مدیرعامل بیمه سلامت کشور، رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، نمایندگانی از وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی برگزار کرد.


در این جلسه، محمدعلی محسنی بندپی رییس فراکسیون سلامت سالمندان به اقدامات این فراکسیون برای رفع مشکلات در جهت اجرای سند ملی سالمندان اشاره و اظهار کرد: حدود ۳۳ درصد جمعیت کشور در سال ۱۴۳۰ را سالمندان تشکیل خواهد داد، این یعنی فرصت بسیار کمی برای برنامه ریزی وجود دارد و باید به این مهم در برنامه هفتم توسعه پرداخته شود.


این عضو کمیسیون‌ بهداشت و درمان با تاکید بر اینکه دستگاه های متولی به خصوص وزارت بهداشت باید به موضوع پدیده سالمندی توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: باید از فرصت سه دهه آینده استفاده کرد تا بتوان به بهترین شکل با سالمندی بیش از سی درصد جامعه برخورد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha