دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس آیین نامه جدید فعالیت آموزشی موظف هستند نسبت به اتمام واکسیناسیون دانشجویان، پرسنل و کارکنان آموزشی خود اقدام کنند که براین اساس تاکنون ۵۶ درصد از دانشجویان علوم پزشکی علیه کرونا واکسینه شده اند.

۵۶ درصد دانشجویان علوم پزشکی علیه کرونا واکسینه شدند

سلامت نیوز:دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس آیین نامه جدید فعالیت آموزشی موظف هستند نسبت به اتمام واکسیناسیون دانشجویان، پرسنل و کارکنان آموزشی خود اقدام کنند که براین اساس تاکنون ۵۶ درصد از دانشجویان علوم پزشکی علیه کرونا واکسینه شده اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، از معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر اساس آیین نامه جدید فعالیت آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی و به منظور هرچه زودتر برگشتن به حالت عادی آموزش، دانشگاه ها موظف هستند نسبت به اتمام واکسیناسیون دانشجویان، پرسنل و کارکنان آموزشی دانشگاه‌ها اقدام کنند.


همچنین این آیین نامه یادآور شد؛ دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی که برنامه واکسیناسیون دانشجویان، پرسنل و کارکنان آموزشی آنها کامل نشده لازم است برنامه‌ریزی لازم را در این خصوص انجام و عملیاتی کنند؛ به گونه‌ای که در خصوص تمام رشته‌ها امکان برگزاری برنامه‌های گفته شده از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ میسر باشد.


گزارش روند واکسیناسیون در دانشگاه های علوم پزشکی نشان می دهد تعداد ۲۰۷ هزار و ۷۰۷ دانشجو بر اساس فهرست مورد تایید معاونت آموزشی وزارت بهداشت بر اساس آمار اسفندماه ۱۳۹۹ در دانشگاه های علوم پزشکی شاغل به تحصیل هستند، اما در مقابل آمار دانشگاه ها در تیرماه ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۶ هزار و ۲۷۸ نفر بوده است.
آمار دانشجویانی که واجد شرایط دریافت واکسن کرونا بوده و واکسن دریافت کرده اند تعداد ۱۰۴ هزار و ۸۸۴ نفر است و هنوز  ۸۱ هزار و ۱۹۳ دانشجوی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی در انتظار واکسن هستند.


بر اساس این گزارش دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، زاهدان، ارومیه و یاسوج ۱۰۰ درصد دانشجویان گروه بالینی را واکسینه کردند.
همچنین در مجموع دانشجویان بالینی و غیربالینی دانشگاه های علوم پزشکی جهرم با ۹۶ درصد، کرمانشاه با ۹۴ درصد و فسا با ۹۰ درصد بالاترین میزان واکسیناسیون دانشجویان را داشته اند.


مجموع دانشجویان بالینی که آمار آنها به منظور دریافت واکسن مشخص شده است، تعداد ۱۰۳ هزار و ۳۰۴ نفر بوده که از این تعداد ۷۸ هزار و ۷۰۱ نفر واکسینه شده اند و تعداد ۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر در انتظار واکسن کرونا هستند.
با توجه به اینکه در سند واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی، دانشجویان گروه غیربالینی در اولویت دوم قرار داشته اند، از این گروه تعداد کمتری واکسینه شده اند.


تعداد کل دانشجویان غیر بالینی در ۶۱ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی کشور ۸۲ هزار و ۹۸۳ نفر اعلام شده است که از این تعداد ۲۶ هزار و ۱۸۳ واکسن دریافت کرده و ۵۶ هزار و ۷۹۰ نفر در انتظار دریافت واکسن هستند. 


در این میان دانشگاه های علوم پزشکی جهرم و کرمانشاه بیشترین میزان واکسیناسیون دانشجویان غیربالینی را انجام داده اند.
در مجموع ۵۶ درصد از دانشجویان علوم پزشکی تاکنون علیه کرونا واکسینه شده اند که از این میان ۷۶ درصد دانشجویان بالینی و ۳۲ درصد دانشجویان غیر بالینی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha