چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 316663

بررسی ها تازه نشان می دهد: بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در جهان به عارضه فشار خون بالا مبتلا هستند که تحت درمان قرار نگرفته اند.

افزایش ۲ برابری مبتلایان به فشارخون بالا در جهان

سلامت نیوز:بررسی ها تازه نشان می دهد: بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در جهان به عارضه فشار خون بالا مبتلا هستند که تحت درمان قرار نگرفته اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در اولین تجزیه و تحلیل جهانی شیوع، تشخیص، درمان و کنترل فشار خون که توسط کالج امپریال لندن و سازمان جهانی بهداشت انجام گرفت و در مجله لانست منتشر شد، آمده است: تعداد بزرگسالان ۳۰ تا ۷۹ ساله مبتلا به فشار خون بالا طی ۳۰ سال گذشته از ۶۵۰ میلیون نفر به ۱.۲۸ میلیارد نفر رسیده و نزدیک به نیمی از این افراد از ابتلای خود به فشار خون بالا آگاه نیستند.


فشار خون بالا به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، مغزی و کلیوی را افزایش می دهد و یکی از مهمترین علل مرگ و میر و بیماری در سراسر جهان است. این عارضه را می توان به راحتی و از طریق اندازه گیری فشار خون در خانه یا مراکز بهداشتی تشخیص داد و اغلب با داروهای کم هزینه درمان کرد.


این مطالعه توسط یک شبکه جهانی از پزشکان و محققان انجام شده که شامل دوره زمانی ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۹ است. در این بررسی از داده های مربوط به میزان فشار خون و درمان آن در بیش از ۱۰۰ میلیون فرد ۳۰ تا ۷۹ ساله در ۱۸۴ کشور استفاده شد. این بررسی جامع ترین تحلیل روند جهانی عارضه فشار خون بالا تا به امروز بوده است.


با تجزیه و تحلیل داده های موجود محققان دریافتند که همچنین میزان ابتلا از کشورهای ثروتمند به کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​تغییر یافته است. میزان ابتلا به فشار خون بالا در کشورهای ثروتمند کاهش یافته اما در بسیاری از کشورهای با درآمد پایین یا متوسط ​​افزایش یافته است.


این بررسی نشان داد: کانادا، پرو و ​​سوئیس از کمترین میزان شیوع فشار خون بالا در جهان در سال ۲۰۱۹ برخوردار بوده اند، در حالیکه بالاترین میزان ابتلا در جمهوری دومینیکن، جامائیکا و پاراگوئه در میان زنان و مجارستان، پاراگوئه و لهستان در میان مردان مشاهده شده است.


به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، در این بازه زمانی تعداد افراد مبتلا به عارضه فشار خون دو برابر شده و به ۱.۲۸ میلیارد نفر رسیده و این موضوع در درجه اول ناشی از افزایش جمعیت و افزایش سن است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha