چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 316672

مطالعات جدید محققان انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد مواد غذایی حاوی فلاونوئید با تاثیر بر میکروبیوم روده منجر به کاهش فشار خون می‌شوند.

مواد غذایی که فشارخون را کنترل می‌کنند

سلامت نیوز:مطالعات جدید محققان انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد مواد غذایی حاوی فلاونوئید با تاثیر بر میکروبیوم روده منجر به کاهش فشار خون می‌شوند.

به گزارش سلامت  باشگاه خبرنگاران جوان، مواد غذایی حاوی فلانوئید می توانند  تاثیر زیادی بر کاهش و کنترل فشار خون داشته باشد؛ به نوعی میکروبیوم روده نقش مهمی در سوخت و ساز فلاونوئید‌ها برای افزایش اثر بخشی آن روی بیماری‌های قلبی عروقی دارد و از این طریق منجر به کاهش فشار خون می‌شود.


فلاونوئید‌ها توسط میکروبیوم روده تجزیه می‌شوند. نتایج این مطالعه با بررسی ۹۰۴ داوطلب نشان می‌دهد افرادی که روزانه از مواد غذایی حاوی فلاونوئید استفاده می‌کنند، فشار خون پایین‌تری دارند.


فلاونوئید‌ها فعالیت آنتی‌اکسیدانی دارند و با سرکوب التهاب از بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی، دیابت و پوکی استخوان جلوگیری می‌کنند. مصرف روزانه ۵۰۰ میلی‌گرم از مواد غذایی که حاوی فلانوئید هستند برای سلامتی کافیست. محققان احتمال می‌دهند خاصیت ضد التهابی و بهبود عملکرد رگ‌های خونی منجر به تاثیر آن بر سلامتی می‌شود.


 سیب، چای، انواع توت، میوه‌های درختی از قبیل لیمو، موز و پرتقال، گلابی، هلو، زردآلو، انواع آجیل و حبوبات، سویا، سبزیجات و ادویه جات حاوی این ماده غذایی هستند.


استفاده از این ماده غذایی به ویژه در افراد سیگاری توصیه شده است؛ گرچه فلاونوئید اثر مخرب سیگار را خنثی نمی‌کند، ولی منجر به بهبود عملکرد عروق خونی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha