شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 317101

رئیس جمهور روزهای پنجشنبه و جمعه پرکاری را گذراند. آیت ا... رئیسی صبح پنجشنبه در جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیسیون مجلس خبرگان حضور داشت و گفت: در گفت‌وگوهایی که با کشورهای مختلف صورت گرفته، روند واکسیناسیون سرعت خواهد گرفت و امیدواریم با این اقدام شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید باشیم.

روند واکسیناسیون سرعت می‌گیرد

سلامت نیوز:رئیس جمهور روزهای پنجشنبه و جمعه پرکاری را گذراند. آیت ا... رئیسی صبح پنجشنبه در جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیسیون مجلس خبرگان حضور داشت و گفت: در گفت‌وگوهایی که با کشورهای مختلف صورت گرفته، روند واکسیناسیون سرعت خواهد گرفت و امیدواریم با این اقدام شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ملی ،سید ابراهیم رئیسی افزود: نکاتی که آقایان بیان داشتند جملگی از مسائل و مشکلات کشور است که دغدغه خود ما هم هست؛ از جمله بحث مبارزه با فساد و توزیع عادلانه امکانات که از شعارهای دولت ما بوده و در دستور کار جدی کابینه است. رئیس جمهوری با اشاره به مساله پرداخت حقوق و دستمزد نیروهای شرکتی و متناسب سازی حقوق کارکنان دولت گفت: از مسائلی که باید برای آن برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد و تعارض منافع در این بخش است که باید اصلاح گردد و این امر در دستور کار ما قرار گرفته است.رئیسی از برخورد با مظاهر فساد و رفع زمینه‌های بروز آن به عنوان اولویت دولت خود یاد کرد و گفت: دولت با زمان بندی و تدبیر جلوی ویژه خواری‌ها را خواهد گرفت.

  پیش‌بینی‌های لازم برای توزیع عادلانه واکسن 

رئیس جمهور سپس در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر لزوم تسریع در تامین واکسن از طریق واردات و تولیدات داخلی، با اشاره به گزارش‌های دریافتی از کمبود واکسن در برخی استان‌ها گفت: یکی از مسائل ضروری در روند واکسیناسیون، توزیع عادلانه واکسن بر اساس اولویت‌های تعیین شده است که باید پیش‌بینی‌های لازم درباره آن صورت گیرد تا در روند و سرعت تزریق واکسن خللی پیش نیاید.

رئیسی با بیان اینکه در تامین منابع مالی لازم برای واردات واکسن تاکنون هیچ مشکلی وجود نداشته و پس از این نیز تامین بودجه لازم برای این منظور همواره جزو اولویت‌های بودجه‌ای دولت خواهد بود، اضافه کرد: علاوه بر منابع لازم برای تامین واکسن، تامین منابع برای پرداخت مطالبات معوق کادر درمان که در خط مقدم مقابله با کرونا مشغول مجاهدت هستند، با اولویت بالا در دستور کار دولت قرار دارد. 

فقر و تبعیض برای ملت ما پسندیده نیست

رئیس جمهور پنجشنبه شب پس از ادای احترام به مقام شهدای چابهار با حضور در جمع نمازگزاران مسجد امام حسین (ع) این شهر با مردم دیدار کرد.رئیسی گفت: قطعا فقر و تبعیض برای ملت عزیز ما پسندیده نیست. مردم درحالی از فقر رنج می‌برند که می‌توان شرایطی ایجاد کرد که فقر در میان مردم وجود نداشته باشد. رئیس جمهور همچنین شامگاه پنجشنبه با نمایندگان اقشار مختلف مردم، نخبگان، علمای شیعه و سنی و مدیران شهرستان چابهار دیدار کرد. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به سیستان و بلوچستان، شامگاه پنجشنبه در جمع نمایندگان اقشار، علما و نخبگان چابهار، تاکید کرد که سواحل مکران می‌تواند قطب رونق و ارتباطات تجاری و اقتصادی با دنیا باشد.

وی تصریح کرد: سواحل مکران بسیار جایگاه حساس و مهمی دارد. باید ساز و کار و مرکزیت فعالی برای عمران و آبادی این منطقه وجود داشته باشد که مسئولیت این موضوع را به عهده بگیرد.رئیسی اظهار داشت: کار در این منطقه باید در یک زمان معینی به نتیجه برسد تا بهره‌گیری از این ثروت خدادادی و اقتصاد دریا، از فرصت‌های ایجاد اشتغال و رونق تولید در این منطقه به نحو احسن بهره برده شود. 

وعده رئیس جمهور به مردم سیستان

رئیس جمهور در بدو ورود به زابل اعلام کرد که امتیازات و اختیارات ویژه‌ای به استانداران استان‌های محروم تفویض خواهد شد.رئیسی مشکل آب را یکی از دغدغه‌ها و مسائل مهم منطقه زابل دانست و افزود: قبل از اینکه به استان سفر کنیم، با همکاران دولت نشست‌هایی برای بررسی راهکارهای رفع این مشکل داشتیم. چند راهکار و پیشنهاد مطرح شده که قرار است وزیر نیرو با همکاری مسئولان محلی و استاندار، دست به کار شده و برای رفع دغدغه مردم در رابطه با آب گام‌های جدی برداشته شود.رئیسی روز جمعه در جمع عزاداران امام سجاد (ع) در زابل اعلام کرد که احیای حق‌آبه زابل را با دیپلماسی فعال، پیگیری خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه می دانیم چه مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: کاهش نزولات آسمانی و کمبود آب، مشکلات کشاورزان، بیکاری و نبود گاز شهری از جمله این مشکلات است اما با وجود همه این مشکلاتی که شما با همه وجود آنها را لمس کرده اید با استفاده از نعمت ها و سرمایه‌های عظیم خدادادی و توکل بر خدا و اعتماد به نفس می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم. رئیسی مسأله مهم دیگر را فعال شدن داد و ستد مرزی بین مردم این منطقه و مردم مناطق مرزی افغانستان عنوان کرد و اظهار داشت: فعال شدن بازارچه‌های مرزی، می‌تواند داد و ستد مردم مناطق مرزی را قانون‌مند کند.

گمرک، نیروی انتظامی، ادارات و سازمان‌های مربوطه در بازارچه مرزی باید در این زمینه فعال شوند تا به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی درمنطقه کمک کنند. رئیس جمهور روز جمعه و در دومین روز از سفر به استان سیستان و بلوچستان بلافاصله پس از ورود به زابل در حضوری از پیش اعلام نشده به میان مردم روستای ملاعلی در منطقه مرزی ایران و افغانستان رفت و با اهالی این روستای دورافتاده دیدار و گفت و گو کرد.

رئیسی با تاکید بر اینکه با همت و دست توانای شما و خدمتگزاری مدیران می‌شود تهدید مشکل کمبود آب را حل کرد، اظهار داشت: قبل از سفر به سیستان و بلوچستان جلسه‌ای با مسئولان مربوطه داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که چند راهکار برای رفع مشکل کمبود آب منطقه وجود دارد. وی افزود: در این سفر مسأله آب را به عنوان یک موضوع محوری دنبال می‌کنیم و تصمیم گرفته‌ایم از چاه‌نیمه‌ها به عنوان یک ظرفیت در دسترس استفاده کرده و با راهکارهای موجود، سطح بهره‌وری از آنها را ارتقا دهیم. رئیس جمهور افزود: مرزهای ایران با همسایگان باید مرز اقتصادی، تعامل و مبادله باشد تا بتواند به توسعه مناطق مرزی، ارتقای امنیت و بهبود معیشت و رفاه مرزنشینان منجر گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha